امور زیربناییتعاون و اشتغال

کسب سود رمز بقای هر کسب و کار

 

یک مدرس دانشگاه و کارشناس کسب و کار گفت: رمز بقای هر کسب و کاری کسب سود است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  میثم نصیری در برنامه «رویش» رادیو اقتصاد افزود: این سود نیز باید دارای دو ویژگی مهم اول خاصیت پایداری و دوم بالاتر از متوسط باشد.

وی همچنین اظهارداشت: برای مثال سودی که از این کسب و کار حاصل می شوددر مقام مقایسه با کسانی که در حوزه مزبور مشغول فعالیت هستند باید برابر یا بیشتر از بقیه باشد وگرنه دیریا زود از چرخه فعالیت مدنظر حذف خواهیم شد.

این مدرس دانشگاه و کارشناس کسب و کار گفت: مدل کسب و کار به منطق پول درآوردن یک کسب و کار گفته می شود.

وی در ادامه افزود: بطورکلی در دل مدل کسب و کار یک مفهومی به نام بوم کسب و کار وجود دارد که شمای کلی از اجزای مختلف یک کسب و کار را ترسیم می کند.

نصیری بیان داشت: جزئیات دقیق در مدل و بوم کسب و کار مطرح نمی شود بلکه جنبه شماتیک دارد.

وی گفت: بوم کسب و کار دارای ۹ جزء شامل بخش مشتریان، ارزش پیشنهادی، کانال‌های توزیع، ارتباط با مشتریان، منابع کلیدی، فعالیت‌های کلیدی، شرکای کلیدی، جریان های درآمدی وساختار هزینه هاست.

این مدرس دانشگاه و کارشناس کسب و کار افزود: بوم مدل کسب‌وکار به شرکت‌ها کمک می‌کند تا بتوانند با ترسیم تعامل میان بخش‌های مختلف کسب‌وکار فعالیت ‌های خود را به شکلی هماهنگ انجام دهند.

وی به رادیو اقتصاد اظهارداشت: مدل و بوم کسب و کار نقطه صفر کسب و کار است.

نصیری ضمن بیان اینکه جزئیات دقیق کسب و کار در بیزنس پلن آورده می شود، یادآورشد: بین مدل و طرح کسب و کار دو اقدام مهم دیگری همچون تحقیقات بازار و مطالعات امکان سنجی صورت می گیرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا