بورسبورس اوراق

رشد ادامه دار شاخص در روزهای بهاری اول سال

شاخص در کانال ۱۸۸ هزار واحدی:

 

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه ۱۸ فروردین ۹۸، با افزایش ۱۵۳۹ واحدی به رقم ۱۸۸ هزار و ۷۵ واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با افزایش ۵۹۰ واحدی به ۳۶ هزار و ۶۱۸ واحد را نمایش داد. همچنین شاخص کل فرابورس با ۱۹ واحد افزایش به عدد ۲۴۱۰ واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا،  امروز یک شنبه هجدهم فروردین ماه با معامله سه میلیارد و ۸۰۱ میلیون سهم  و اوراق مالی در ۲۸۹ هزار و ۶۲۱ نوبت داد و ستد، ارزش کل معاملات نقدی بورس تهران به بیش از ۹۸۹ میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای  فولاد، وبملت و شبندر به ترتیب با ۲۵۵، ۱۰۹ و ۹۸ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت و در مقابل نمادهای دعبید، مبین و شپدیس به ترتیب با ۴۴، ۳۵ و ۳۳ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی در محاسبه شاخص را به نام خود ثبت کردند. همچنین و بملت، خودرو و خساپا پر بیننده ترین نمادهای امروز بودند.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت سیمان‌ سفیدنی‌ریز (سنیر۱)، نماد معاملاتی شرکت فرآوری‌موادمعدنی‌ایران‌ (فرآور) و نماد معاملاتی شرکت سیمان‌ تهران‌ (ستران۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر متوقف شدند. همچنین نماد معاملاتی شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید۱)، با توجه به عدم رعایت ضوابط افشای اطلاعات با اهمیت حداکثر برای ۲ روز کاری ادامه یافت.

در آنسو نماد معاملاتی حق تقدم شرکت کارت اعتباری ایران کیش(رکیشح)، شرکت مهندسی تکنوتار(تکنو)، شرکت سرمایه گذاری بوعلی(وبوعلی)، سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران(شیران) و بانک پارسیان(وپارس) بازگشایی شند.

بر اساس این گزارش، طی معاملات امروز گروه خودرو، شیمیایی و بانک برترین گروه های صنعت از نظر ارزش معاملات بودند. همچنین نمادهای تکنو، وپارس و غمهرا بیشترین افزایش قیمت و نمادهای ثامان، دکوثر و کسرام بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

در معاملات روز جاری بیشتر سهام گروه فلزات اساسی با روند افزایشی در قیمت پایانی روبه‌رو شدند و بعضا بیش از چهار درصد رشد قیمت را تجربه کردند. در گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری نیز شاهد رشد قیمت بیشتر سهام بودیم. در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای نیز بیشتر سهم‌ها روند افزایشی داشتند اما این افزایش عمدتاً تا کمتر از دو درصد بود.

سهام شرکت‌های خودروسازی نیز امروز با روند افزایشی در قیمت پایانی مواجه شد به طوری که سایپا و ایران خودرو دو سهم شاخص‌های این گروه بیش از چهار درصد در قیمت پایانی رشد کردند و در لیست شرکت‌های تأثیرگذار روی شاخص قرار گرفتند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا