امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

سیل ۹۲۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی لرستان وارد کرد

یک مقام مسئول گفت: ۹۲۰ میلیارد تومان تا کنون بر اثر جاری شدن سیل به بخش کشاورزی استان لرستان خسارت وارد شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: بیشترین میزان خسارات در برآورد اولیه به مبلغ ۴۲۰ میلیارد تومان به زیر بخش‌های دام، طیور و آبزیان وارد شده که در حاشیه رودخانه‌ها قرار داشتند.

عبدالرضا باز دار برآورد اولیه خسارات به زیر بخش زراعت استان لرستان را تا امروز ۱۵۰ میلیارد تومان، آب و خاک ۲۷۰ میلیارد تومان و باغبانی را ۸۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

وی افزود: پیش از شروع سال با توجه به گزارش‌های هواشناسی، ما با سامانه‌ای که برای کشاورزان طراحی کرده بودیم، اطلاع رسانی گسترده‌ای از طریق شماره موبایل آنان در زمینه بارندگی‌های شدید و امکان وقوع سیل انجام دادیم و از این رو دام و طیور از حاشیه رودخانه‌های استان جابجا شدند، اما جایگاه و تأسیسات دام و طیور و آبزیان، منابع آبی، ایستگاه‌های پمپاژ آب و باغات امکان که جابجایی نداشتند دچار خسارت شدند.

بازدار طغیان شدید آب رودخانه‌ها و جاری شدن سیل در این استان را بی سابقه خواند و گفت: ما با اقدامات اولیه تلاش کردیم از خسارت‌های آتی جلوگیری کنیم و در مناطق و شهرستان‌هایی که نیاز به فعالیت‌های مکانیکی و ماشین آلات بودند، این امکانات را در اختیار قرار دادیم ضمن آن که ظرفیت‌های پیمانکاران در بخش آب و خاک کشاورزی را برای کمک رسانی فعال کردیم.

وی درباره تأمین نهاده‌ها نیز تصریح کرد: در تأمین نهاده‌هایی مانند جو، سویا و ذرت مشکلی نداریم و اکنون این نهاده‌ها در حال توزیع در سطح شهرستان‌های استان لرستان هستند و حوزه عشایر، دامپزشکی و شیلات نیز خدمات رسانی می‌کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا