بورسبورس اوراق

«شکلر» آماده برای فروش دو ملک با کاربری اداری/ «وپارس» موفق به فروش سهام نشد

همزمان با رشد ۱۵۴۰ واحدی شاخص بورس تهران، شش نماد متوقف و چهار نماد بازگشایی شدند که از میان این توقف‌ها، دلیل توقف سه نماد، نوسان بیش از ۵۰ درصد قیمت بود.

 

به گزارش آرمان اقتصادی، شاخص بورس تهران طی روزی که گذشت به رغم پیش روی تقریبا دو هزار و ۱۰۰ واحدی که از خود به نمایش گذاشت، نتوانست در میانه کانال ۱۸۸ هزار واحدی ماندگار شود و در نهایت در سطح ۱۸۸ هزار و ۷۵ واحد متوقف شد. نمادهای «فولاد»، «وبملت» و «شبندر» بیشترین نقش را در رشد هزار و ۵۴۰ واحدی امروز شاخص داشتند. همزمان با این رشد، شش نماد متوقف و چهار نماد بازگشایی شدند که از میان این توقف‌ها، دلیل توقف سه نماد، نوسان بیش از ۵۰ درصد قیمت بود.

همچنین بخوانید

«شکلر» مزایده برگزار می‌کند: نماد معاملاتی «شکلر» متعلق به شرکت نیرو کلر با توجه به لزوم ارائه اطلاعات در خصوص فروش املاک و دارائی های مازاد، متوقف شد. این شرکت اعلام کرده است که در نظر دارد دو آپارتمان با کاربری اداری واقع در خیابان ولیعصر تهران را به فروش برساند. این مناقصه  درتاریخ یکم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و سپرده شرکت در مناقصه ۵ درصد قیمت پایه است.

«وپارس» ناکام در مزایده: نماد معاملاتی بانک پارسیان (وپارس) با توجه به لزوم شفاف سازی در خصوص مزایده برگزار شده در تاریخ ۲۸ اسفندماه سال گذشته متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که در مزایده فروش سهام بانک پارسیان در شرکت سرمایه گذاری پارسیان که بنا بود در آن ۷۰.۴ درصد سهام بانک پارسیان در شرکت سرمایه گذاری پارسیان از طریق مزایده به صورت ۵۰ درصد نقد و الباقی یک ساله به بالاترین قیمت پیشنهادی، به فروش برسد، در خواستی دریافت نشده است. از این رو مزایده یاد شده بی نتیجه بوده است.

«وامید» متوقف شد: نماد معاملاتی شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) به دلیل لزوم ارائه اطلاعات در خصوص تغییر در مفاد هر نوع اطلاعیه بااهمیتی که قبلاً منتشر شده است، در خصوص خسارت تادیه، متوقف شد. بر اساس رای صادره، مبلغ خسارت تاخیر تادیه تا تاریخ ۲۹ اسفند ۹۵ مبلغ ۴۵۲ میلیارد و ۹۹۳ میلیون تومان تعیین و مقرر شد شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، خسارات تاخیر تادیه را از تاریخ یک فروردین ۹۶ لغایت زمان پرداخت اصل سود سهام‌های سررسید شده پرداخت نشده را بر مبنای شاخص بهای کالا و خدمات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران محاسبه و به بانک سپه پرداخت کند. لازم به ذکر است جمع کل خسارات تاخیر تادیه تا ۳۰ دی ماه ۹۷ مبلغ هزار و ۳۵ میلیارد و ۶۹۴ میلیون تومان خواهد بود که مبلغ ۶۹۷ میلیارد و ۴۹۳ میلیون تومان در سرفصل سود و زیان سنواتی و مبلغ ۳۳۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به عنوان هزینه های مالی سال مالی منتهی به ۳۰ دی ماه ۹۷ محاسبه و منظور خواهد شد.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

 

منبع
اقتصاد آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا