بین الملل

قیمت نفت رکورد ۵ ماهه زد/برنت به بالاترین سطح از نوامبر ۲۰۱۸ رسید

با تداوم کاهش تولیدات اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا، قیمت نفت به بالاترین سطح ۵ ماهه خود رسید.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز دوشنبه، با تداوم کاهش تولیدات اوپک و تحریم‌های آمریکا بر علیه ایران و ونزوئلا قیمت نفت به بالاترین سطح ۵ ماهه خود رسید.

تا ساعت ۸:۴۰ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۳۵ سنت یا ۰.۵ درصد رشد کرد و به ۷۰.۶۹ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۳۵ سنت یا ۰.۶ درصد رشد کرد و به ۶۳.۴۳ دلار رسید.

در اوایل معاملات روز دوشنبه، هر دو شاخص برنت و دابلیوتی‌آی، به ترتیب با رسیدن به قیمت‌های ۷۰.۷۶ دلار و ۶۳.۴۸ دلار، بالاترین رکورد خود از ماه نوامبر تا کنون را ثبت کردند.

بانک آمریکایی جی‌پی مورگان در یادداشتی که دیروز منتشر کرد گفت: قیمت نفت برنت بیش از ۳۰ درصد در سال جاری رشد داشته است. این درحالی اتفاق می‌افتد که کاهش تولیدات اوپک پلاس برای چهارمین ماه متوالی تداوم داشته و خوش‌بینی به مذاکرات تجاری آمریکا و چین، چشم‌انداز تقاضا را تقویت کرده است.

شرکت مشاور انرژی، اف‌جی‌ای، اعلام کرد که کاهش تولیدات به رهبری اوپک به معنای این است که ذخایر بیش از حد انبارهای نفت درحال ناپدید شدن هستند و بازارها سلامت به نظر می‌رسند. این مشاور اضافه کرد: بازار به سوی ثبت قیمت ۷۵ دلاری برای برنت، به پیش می‌رود.

اف‌جی‌ای می‌گوید: تحریم‌ها می‌توانند حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز از تولید نفت ونزوئلا بکاهند. این را به کاهش معافیت‌های واردات نفت از ایران اضافه کنید و قیمت‌ها به طور قابل‌توجهی جهش خواهند کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا