ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

خروج از بن بست اپل با سیبچه

کاربران گوشی‌های اپل در ایران طی چند ماه گذشته بارها و بارها با چالش‌هایی در استفاده و نصب برنامه‌های بومی و ایرانی در دستگاه هایشان روبرو شدند. همین چند روز پیش هم اخباری مبنی بر شناسایی و لغو اعتبار تعدادی از برنامه‌‌های ایرانی در آینده نزدیک در فضای مجازی شایع شد. البته کاربران قدیمی تر از چندین بار این تجربیات و اخبارها را تجربه کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محدودیت‌‌های شرکت اپل در همه کشور‌های دنیا زبانزد عام و خاص است اما در ایران این محدودیت‌ها با چاشنی تحریم‌های آمریکا علیه ایران غلیظ تر می شود تا حدی که بعضی از کاربران را به فکر وا می دارد. ولی از آنجایی که گوشی این کاربران بخشی از زندگی شان شده، آنها را مجبور می کند بالاخره با شرایط جدید نیز کنار بیایند.

خروج از بن بست اپل با سیبچه

همچنین بخوانید
سیبچه

گروه نرم افزاری سیبچه که از بدو تاسیس خود در سال ۱۳۹۱ همیشه تمرکزش را معطوف به حل معضلات کاربران ایرانی و ایجاد زمینه درآمد پایدار برای توسعه دهندگان و صاحبان کسب و کار نموده، این بار هم در آخرین بروزرسانی نرم افزار سیبچه با بهره‌برداری از جدیدترین تکنولوژی‌ها شرایط استفاده مطمئن و پایدار را برای کاربران خود فراهم کرده است. اگر شما هم جزو آن دسته از کاربران هستید که دنبال روشی آسان، امن و همیشگی برای نصب برنامه‌های ایرانی می‌گردید حتما مطالعه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد.

سیبچه اولین بازارچه برنامه‌های ایرانی تحت سیستم عامل iOS در ایران است که با استفاده از گواهی سازمانی اپل (موسوم بهApple Developer Enterprise Program) محدودیت این شرکت را برای میلیون‌ها کاربر ایرانی در نصب برنامه‌های بومی حل کرد. اما در سال ۱۳۹۴ این گواهی توسط اپل شناسایی و لغو شد. حتی پس از تعویض نیز اپل بلافاصله گواهی جدید را  شناسایی و لغو کرد. با توجه به اینکه این گواهی‌ها در اکوسیستم اپل برای استفاده محدود سازمانی و شرکتی تعریف شده‌اند استفاده خارج از این چارچوب نقض قوانین اپل است و شناسایی و لغو آن توسط اپل الزاما هیچ ارتباطی با تحریم‌های ایران ندارد و در هر کشور دیگری نیز از این روش استفاده شود به محض شناسایی با مشکل روبرو خواهد شد.

با توجه به اینکه در آن بازه امکان انتشار برنامه‌های ایرانی در اپ استور رسمی اپل فراهم بود، این شرکت با بارگذاری نرم افزار ویترین سیبچه در اپ استور، امکان خرید مستقیم را برای ایرانیان فراهم کرد و توسعه دهندگان را به انتشار برنامه هایشان در اپ استور رسمی شرکت اپل ترغیب نمود.

بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران و پیچیدگی‌های جدید برای بارگذاری برنامه در اپ استور شرکت اپل باعث شد تا سیبچه نیز با توجه به ماموریت خود به دنبال بستری جدید برای انتشار برنامه‌های ایرانی باشد. و اکنون با افتخار اعلام می‌نماید آخرین نسخه نرم افزار سیبچه که از طریق اپ استور رسمی شرکت اپل روی گوشی کاربران نصب می‌شود، قابلیت انتشار برنامه‌های خارج از بستر‌های رسمی اپل را با روشی جدید، برای ایشان فراهم می‌نماید.

کاربران با خرید اشتراک ویژه از بازارچه سیبچه امکان استفاده از بستری امن و مطمئن را برای نصب برنامه‌های مورد نیازشان خواهند داشت. این بستر با استفاده از تکنولوژی ad-hoc برای کاربران بدون هیچ محدودیتی امکان دریافت نرم افزار را فراهم می‌نماید.

البته قطعا تلاش شرکت اپل برای ایجاد محدودیت‌های جدیدتر و بیشتر برای کاربران ایرانی ادامه خواهد داشت، اما تکنولوژی و روش بکار گرفته شده توسط سیبچه تا حد بسیار زیادی روند انتشار برنامه‌های دیگر را از تیررس کارشناسان اپل خارج کرده و شناسایی آن غیرممکن شده است.

بزرگترین مزیت روش جدید نسبت به روش‌های پیشین این است که احیانا در صورت بروز مشکل در بستر مورد ارایه دسترسی کاربران به سیبچه و همچنین دسترسی سیبچه به کاربران برقرار خواهد ماند و هیچ خللی در این ارتباط بوجود نخواهد آمد. همچنین برنامه‌های نصب شده پیشین نیز تا زمان نیاز به آپدیت جدید در اختیار کاربر خواهد بود و از کار نمی‌افتد. در زمان آپدیت هم با اعمال چند تغییر کوچک سیستمی توسط سیبچه و در خارج از بستر اپ استور، مجددا شرایط دریافت نسخه جدید توسط کاربر فراهم می‌گردد.

گروه نرم افزاری سیبچه علاوه بر استفاده از تکنولوژی جدید، طراحی این بازارچه را نیز کاملا تغییر داده و در تلاش است تجربه بازارچه نرم افزاری کاملی را برای کاربران و همچنین توسعه دهند‌گان و کسب و کارها ارایه دهد.

 

منبع
دیجیاتو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا