امور زیربناییراه و ساختمانگردشگری

راه‌اندازی قطار گردشگری تبریز – وان؛ محدودیت‌های ریلی آنکارا به زودی برطرف می‌شود

معاون مسافری راه‌آهن گفت: یک رام قطار گردشگری تبریز وان در طول هفته در نظر گرفته شده که مسافران می‌توانند از طریق ریلی به این شهر تردد داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، میرحسن موسوی، معاون مسافری راه‌آهن در گفت‌وگو یی با بیان اینکه برای ایجاد شادابی و نشاط مردم قطار‌های گردشگری را از سال‌های گذشته راه‌اندازی کرده‌ایم، گفت: بسیاری از قطار‌های گردشگری در طول سال به جابه‌جایی مسافران در برخی از مسیر‌های خاص اقدام کرده‌اند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی شده در سال ۹۸ قطار گردشگری تبریز، جلفا و اراک داشته باشیم و همچنین مسیر گردشگری تهران به سوادکوه شمال که یکی از پرجاذبه‌ترین مناطق گردشگری است را برای مسافران در نظر گرفته‌ایم.

 

موسوی تصریح کرد: تور‌های یک روزه در مسیر ریلی تهران به سواد کوه شمال فراهم شده و مسافران می‌توانند از مناظر زیبا و پل‌های تاریخی که در این مسیر وجود دارد، استفاده کنند.

معاون مسافری راه‌آهن گفت: قطار گردشگری یک روزه و یا چند روزه در مسیر لرستان به اراک در نظر گرفته شده که امیدواریم مردم و مسافران از این تور‌ها اسقبال کنند.

وی با بیان اینکه در برخی از نقاط کشور مکان‌های بکری وجود دارد که دسترسی به آنها از طریق جاده امکان‌پذیری نیست، گفت: مسافران می‌توانند با استفاده از این قطار‌های گردشگری از این مناطق خاص استفاده کنند.

موسوی با بیان اینکه قطار گردشگری تبریز- وان برای امسال هم پیش‌بینی شده است، گفت: در این مسیر هفته‌ای یک رام قطار رفت‌ و برگشت در نظر گرفته شده و مسافران می‌توانند از طریق تبریز به شهر وان در ترکیه سفر کنند.

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه مذاکره‌ای با مدیران راه‌آهن ترکیه انجام شده و جلسات در فروردین ماه سال آینده برگزار می‌شود، گفت: امیدواریم محدودیت‌های خطی در ورودی آنکارا به زودی برطرف شود و شاهد راه‌اندازی قطار تهران_آنکارا_ استانبول باشیم.

 

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا