انرژی

درخواست نیازآذری به خاطر تصفیه‌خانه آب شرب بابل

نماینده مردم بابل در مجلس گفت: شهر بابل نوروز کم آبی را تجربه کرد. بخش وسیعی از مردم شهر با قطع آب شرب مواجه شدند. از همه دستگاه‌ها می‌خواهم که وعده تصفیه خانه آب شرب بابل را اجرایی کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی، حسین نیازآذری در نطق میان دستور جلسه امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: با اتحاد و سخت‌کوشی می‌توانیم در دهه پنجم انقلاب و در راستای اجرای بیانیه مهم و تاریخی مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب را با پایبندی به مبانی اصلی نظام جدی گرفته و در آغاز راه نیز رونق پایه‌های اقتصاد مقاومتی را تحکیم بخشیم.

نماینده مردم بابل افزود: شایسته است مجلس شورای اسلامی به عنوان مرکز سیاست‌گذاری کشور قوانین تسریع کننده در مورد تولید و رونق آن را با دقت و سرعت تصویب نماید که با حمایت دولت، قوه قضائیه، بخش خصوصی و تعاونی‌ها در راستای اقتصاد ملی حرکت کند.

نماینده مردم بابل در مجلس ضمن ابراز همدردی با سیل‌زدگان گفت: لازم است مجلس و دولت با بازنگری ساختار و تشکیلات، اعتبارات و امکانات لازم برای مدیریت بحران را بسیج نماید. از مردم و نهادهای ذی ربط تقاضا دارم که آسیب‌دیدگان سیل را تا پایان ترمیم خسارت‌های آن‌ها رها نکنند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر آسیب‌شناسی علت وقوع سیل گفت: باران بهاری نعمت الهی بود که کشور را از خشکسالی چند ساله نجات داد. به دلیل عدم جمع‌آوری آب‌های سطحی و لایه‌روبی رودها و حمله به محیط زیست و همچنین عدم دقت کافی در جلوگیری از احداث پدیده‌های شوم همچون کوه‌خواری، مسیرخواری، جنگل‌خواری و… این نعمت الهی به بلایی بزرگ تبدیل شد.

نیازآذری ادامه داد: تدوین سند جامع کنترل سیلاب در کشور باید جایگاه ویژه‌ای پیدا کند تا هر ساله شاهد خسارات مادی و معنوی جدی نشویم.

نماینده مردم بابل درباره حوزه انتخابی خود گفت: شهر بابل در فراوانی آب نوروزی است اما بسیار کم‌آب بود. بخش وسیعی از مردم شهر با قطع آب شرب مواجه شدند. علیرغم همه پیگیری‌های انجام شده متأسفانه شرکت مهندسی آب به وعده‌های خود عمل نکرده است. در این راستا خسارات معنوی جدی به مردم وارد شده که هنوز هم ادامه دارد. به معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور و استاندار این استان اعلام می‌کنم مردم مازندان انتظار دارند که با نظارت عالی خود و پیگیری مجدانه و تأمین اعتبار لازم وعده تصفیه خانه آب شرب بابل در خرداد ۹۸ را اجرایی کنید.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از شما انتظار می‌رود که برای رونق تولید و توسعه معدن زغال‌سنگ گلیران شخصاً ورود کنید چون مدیر استان سرگرم مسائل دیگری است و قصد رونق آن معدن را در سر ندارد.

نیازآذری در پایان نظام اجرایی را بدهکار فرهنگیان خواند و تأکید کرد: نظام سیاسی و اجرایی شایسته است که دین خود را به این قشر ادا کند. آن‌ها سخت گرفتارند. فرهنگیان از وزیر آموزش و پرورش می‌پرسند که چرا وزیر به مدیر منصوب خود اعتماد ندارد. در سایه این بی‌اعتمادی بزرگترین واحد آموزشی استان از عدم وجود مدیر رنج می‌برد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا