بورسبورس اوراق

اطلاعات مالی ۳۰۰ شرکت بورسی روی سایت کدال

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از قرار دادن اطلاعات مالی مربوط به ۳۰۰ شرکت در سایت کدال خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم، شاپور محمدی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی  در جریان بررسی گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد طرح یک فوریتی الحاق جزء (ز) به بند (۵) ماده (۶) قانون اصلاح موادی به قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: سازمان بورس اطلاعات مالی ۳۰۰ شرکت زیرمجموعه نهادهای عمومی غیردولتی را در سایت کدال منتشر کرده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران اظهار کرد: همچنین این سازمان اطلاعات مالی مربوطه بیش از ۶۰۰ شرکت و ۶۵۰ نهاد عمومی را بر مبنای قانون منتشر کرده است.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته بنا بر پیگیری‌های مجلس شورای اسلامی و قوانین موجود سازمان بورس اطلاعات مالی مربوط به حدود۳۵۰ شرکت را در سایت کدال قرار داده است، افزود: سازمان بورس می‌تواند مدیران و مسئولان مربوط به شرکت‌هایی که در بورس قرار می‌گیرند را بر اساس قانون جریمه کند اما شرکت‌هایی که زیرمجموعه نیستند این امکان برایشان وجود ندارد زیرا نیاز به اصلاح قانون وجود دارد.

محمدی تصریح کرد: هم اکنون نیاز است به صورت برخط اطلاعات لازم را از سازمان ثبت دریافت کنیم که در این خصوص همکاری لازم صورت می‌گیرد اما برای استمرار آن نیاز به قانون وجود دارد تا شاهد شفافیت‌ بیشتر باشیم.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا