انرژی

۱۵۰۰ کیلومتر از شبکه برق شهرهای خوزستان در معرض سیل

سرپرست شرکت توزیع برق خوزستان گفت: سیلاب ۱۵۰۰ کیلومتر از شبکه برق شهرهای استان خوزستان (به‌جز اهواز) را متأثر کرده و تلاش برای پایدار نگه‌داشتن شبکه برق ادامه دارد.

به گزارش آرمان اقتصادی، حسن کریمی اظهار کرد: در ۱۷ شهرستان و روستاهای تابعه، شبکه برق از سیلاب متأثر شده و به این ترتیب ۹۵ کیلومتر از شبکه‌های توزیع برق با آسیب جدی مواجه شده است.
سرپرست شرکت توزیع برق خوزستان ادامه داد: برای جلوگیری از تخریب پایه‌های برق شهرها و روستاهای درگیر سیل اقداماتی از جمله ایجاد موانع و سیل‌بند در اطراف پایه‌های برق، در نظر گرفتن شبکه‌های جایگزین برای خدمات‌رسانی و سایر اقدامات انجام شده است.

بر اساس اعلام وزار ت نیرو، این فعالیت‌ها تا زمان عادی شدن شرایط ادامه خواهد داشت.

همچنین بخوانید

اعزام اکیپ‌های عملیاتی شرکت توزیع برق استان البرز به اهواز

از سوی دیگر نیروهای عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان البرز به منظور اصلاح و بازسازی شبکه برق و امدادرسانی به مناطق سیل‌زده استان خوزستان عازم شهر اهواز شدند.

شرکت توزیع نیروی برق استان البرز، ۳ اکیپ فنی – عملیاتی متشکل از ۷ نفر از پرسنل بهره‌برداری مجهز به خودروهای عملیاتی نیمه سنگین به‌همراه مولد برق اضطراری و پیکاپ حوادث، مزدا دوکابین را با هدف تسریع در بازسازی و ساماندهی شبکه‌های توزیع برق اهواز به این شهرستان اعزام کرد. در این عملیات اکیپ‌های فنی و عملیاتی نسبت به اصلاح شبکه‌های معیوب اقدام خواهند کرد.

آبفای استان تهران مسئول آب‌رسانی به اردوگاه‌های اسکان سیل‌زدگان

همچنین مسئولیت آب‌رسانی به اردوگاه‌های اسکان سیل‌زدگان استان خوزستان به آبفای استان تهران محول شده است.

محمدرضا بختیاری با اشاره به این‌که این موضوع در چارچوب ابلاغ وزارت کشور به استانداری تهران و تعیین تهران به‌عنوان استان معین خوزستان انجام می‌شود، افزود: قرار است برای اسکان سیل‌زدگان خوزستان ۹ اردوگاه تشکیل شود.
وی با اشاره به این‌که مقدمات کار انجام شده است، گفت: نیازسنجی اولیه انجام شده و چندین دستگاه پمپاژ قوی با امکانات کامل، ۱۲ دستگاه تانکر سیار، چندین دستگاه خودرو مجهز امدادی، ۴۰ دستگاه تانکر ثابت و تعداد زیادی نیروهای آموزشی و فنی به خوزستان منتقل شده است.
او با اشاره به برنامه‌ریزی برای ارسال آزمایشگاه‌های سیار آب، گفت: آزمایشگاه آب تهران یک مرجع بین‌المللی است و آبی که در خوزستان مصرف خواهد شد مورد بازبینی آزمایشگاهی ما هم قرار خواهد گرفت. حدود ۱۰۰ نفر از نیروهای امدادی و فنی آبفای استان تهران هم فردا به مناطق سیل‌زده خوزستان اعزام می‌شوند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا