بورسبورس اوراق

پالایشی‌ها بیشترین نقش را در مثبت شدن شاخص داشتند/ «ذوب» بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد

در معاملات امروز تالار حافظ، سیمان فارس و خوزستان، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان و تولیدی مهرام بیشترین بازدهی را نصیب سهام‌داران خود کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز در داد و ستدهای بورس اوراق بهادار تهران «شپنا»،« شتران»، «فملی» و «شبندر» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشتند، این در حالیست که ‌امروز شاحص کل بورس تهران با افزایش ۵۱۸ واحدی به رقم ۱۸۸هزارو ۵۹۲ واحد رسید.

بر این اساس، شرکت‌های پالایشی بیشترین نقش را در مثبت شدن شاخص کل بر عهده گرفتند. همچنین ملی کشت و صنعت دامپروری پارس، سامان گستر اصفهان و قطعات اتومبیل فارس بیشترین زیان را در بین شرکت‌های بورسی شدند.

از سویی ذوب‌آهن بیشترین ارزش داد و ستد‌ها را در بازار سهام به خود اختصاص داد. ایران خودرو، بانک پاسارگاد، پالایش نفت اصفهان، بانک ملت،گروه پتروشیمی ایرانیان، پالایش نفت تهران، فولاد مبارکه اصفهان، ماشین سازی اراک و سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران نیز بعد از«ذوب» بیشترین ارزش معاملات در بازار را ازآن خود کردند.

درفرابورس نیز گروه توسعه خدمات دریای و بندری سینا، مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان و سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان پربازده‌ترین‌شرکت‌ها و شیر وگوشت زاگرس شهرکرد، کشاورزی و دامپروری بینالود و هتل پارسیان کوثر اصفهان هم زیان‌ده‌ترین شرکت‌ها بودند.

 همچنین گروه‌های خودرویی، شیمیایی و بانکی در بین صنایع بورسی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. این در حالی است که امروز در گروه خودرویی طی ۴۷ هزارو ۷۵۲ نوبت معاملاتی ۶۸۳ میلیون و ۲۰۵ هزار سهم به ارزش ۱۳۷ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

photo_2019-04-08_16-34-48

 

منبع
اقتصاد آنلاین - رامین‌بیات

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا