امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

گوجه فرنگی ۱۵ روز دیگر ارزان می‌شود/دلایل گرانی در بازار

رئیس اتحادیه باغداران استان تهران ضمن اشاره به دلایل گرانی گوجه فرنگی در بازار گفت: قیمت این محصول از اواسط اردیبهشت‌ماه ارزان می‌شود.

مجتبی شادلو در گفتگو با مهر درباره دلایل گرانی گوجه فرنگی در بازار  اظهارداشت: بازار نا به سامان گوجه فرنگی در سال گذشته، یکی از دلایل گرانی این محصول طی روزهای اخیر است؛ سال گذشته گوجه فرنگی بیش از اندازه ارزان بود و روی زمین این محصول را از کشاورزان حدودا کیلویی ۵۰ تومان خریداری می‌کردند در حالی‌که در هزینه برداشت و بسته بندی آن کیلویی ۵۰۰ تومان تمام می‌شد.  

وی با بیان اینکه همین مساله باعث شد وزارت جهاد کشاورزی ورود کند و گوجه فرنگی را به قیمت کیلویی ۳۰۰ تومان از کشاورزان خریداری نماید، افزود: با این حال تولیدکنندگان زیان زیادی کردند.  

همچنین بخوانید

رئیس اتحادیه باغداران استان تهران اضافه کرد: علاوه بر این بارندگی‌های شدید و سیل‌هایی که در اواخر زمستان سال گذشته  و اوایل بهار امسال در نوار جنوبی کشور  اتفاق افتاد، به تولید این محصول آسیب زد.

شادلو اظهارامیدواری کرد: با این حال در اردیبهشت ماه تولید احیا می‌شود؛  اواسط اردیبهشت ماه تولید ما به حالت طبیعی خود بر می‌گردد بنابراین شاهد بهبود وضعیت بازار این محصول خواهیم بود.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا