بین الملل

هند سفارشات نفت ایران برای ماه می را به تعویق انداخت

پالایشگاه‌های هندی در انتظار شفاف‌سازی آینده معافیت‌های آمریکا، سفارشات خود برای بارگیری نفت ایران در ماه می را به تعویق انداختند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، ۴ منبع آگاه خبر دادند، پالایشگاه‌های هندی در انتظار شفاف‌سازی معافیت‌های آمریکا، سفارشات خود برای بارگیری نفت ایران در ماه می را به تعویق انداختند.

تحت معافیت کنونی، به هند، که پس از چین بزرگ‌ترین واردکننده نفت از ایران است، اجازه داده شده است هر ماه ۹ میلیون بشکه نفت از ایران خریداری کند.

یکی از منابع می‌گوید: هند امیدوار است ظرف ۷ تا ۱۰ روز آینده در مورد تمدید معافیت خود آگاه شود و همچنین در صورتی که این معافیت تمدید شود میزان نفتی که هند مجاز است از ایران وارد کند هم مشخص خواهد شد.

یکی از منابع می‌گوید: ما نمی‌دانیم آمریکا چه در ذهن دارد و آیا به هند اجازه خواهد داد از ایران نفت بخرد یا خیر.

ماه گذشته منابع آگاه به رویترز گفتند که تحت معافیت کنونی هند می‌تواند روزانه ۳۰۰ هزار بشکه از ایران نفت خریداری کند، که این نصف میزانی است که قبل از اعمال تحریم‌ها از ایران وارد می‌شد. هند تمایل دارد با همین میزان کنونی به واردات نفت خود از ایران ادامه دهد.

یکی دیگر از منابع گفت: تحریم‌هایی که آمریکا علیه سپاه پاسداران ایران وضع کرده است آینده خرید نفت از ایران را نامشخص‌تر کرده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا