ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

راه‌آهن چهارمحال و بختیاری فراموش شده است

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه راه‌آهن اصفهان – شهرکرد – اهواز، گفت: راه‌آهن استان فراموش شده است در حالی که امن‌ترین و ارزان‌ترین حمل‌ونقل، ریلی است و شهرکرد تنها مرکز استان در کشور است که خطوط ریلی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، منطقه چهارمحال و بختیاری، اردشیر نوریان ۲۰ فروردین در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در حضور وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد: در بارندگی و سیلاب اخیر، استان در بخش‌های کشاورزی، زیرساخت، منازل و…. آسیب دید.
وی افزود: باید بیمه‌ها پای کار بیایند که در غیر این صورت حق‌الناس شده است و لازم است در این راستا تأمین اعتبار شوند و این مهم توسط دولت صورت گیرد که اکنون در استان بیمه بخش کشاورزی به موقع پرداخت نمی‌شود و نباید این امر در ماجرای سیلاب در بخش کشاورزی تکرار شود.
نوریان در ادامه تاکید کرد: استان در بافت‌های ناپایدار و فرسوده نیازمند توجه ویژه است.
وی با بیان این‌که در حاشیه زاینده‌رود، آزادسازی حریم و بستر رودخانه در تمام این قسمت‌ها انجام شد و اکنون تمامی روستاهای حاشیه زاینده‌رود با موضوع حریم کمی و کیفی مواجه هستند، از وزیر راه و شهرسازی خواست این مسئله در دستور کار قرار گیرد و به‌دلیل این‌که مردم در آزادسازی حریم و بستر رودخانه همکاری داشتند، تدابیری اندیشه شود.
نوریان با اشاره به این‌که بحران در سه مرحله قبل، حین و بعد از بحران مطالعه می‌شود، تاکید کرد: ما انسان‌های حین بحران هستیم اما کاهش خسارت به انجام فعالیت قبل از بحران مربوط می‌شود.
نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بعد از بحران نیز بسیاری از کارها باید انجام شود.
نوریان گفت: اگر رودخانه‌ها قبل از بحران لایروبی شده بود و آبخیزداری جدی گرفته می‌شد، شاید بسیاری اتفاقات نمی‌افتاد.
وی در خصوص خسارات واردشده به مزارع پرورش ماهی که در بستر و حریم رودخانه بودند، گفت: چرا جهاد کشاورزی به این مزارع مجوز داده بود که اکنون به دولت خسارت وارد شود؟! و در حال حاضر نیز نباید در این مکان فعلی ترمیم شوند.
نوریان بیان کرد: مسکن مهر در استان مورد بی‌مهری و دارای اشکالاتی در استحکام و … است که باید در دستور کار قرار گیرد تا نواقص آن برطرف شود.
وی در خصوص خطوط مواصلاتی استان چهارمحال و بختیاری، گفت: کارهای انجام نشده در این زمینه وجود دارد تا وقتی حادثه‌هایی مانند سیل رخ می‌دهد، امدادرسانی از این طریق انجام شود.
نوریان اظهار کرد: راه‌آهن استان فراموش شده است در حالی که امن‌ترین و ارزان‌ترین حمل‌ونقل، ریلی است و شهرکرد تنها مرکز استان در کشور است که خطوط ریلی ندارد.
وی در ادامه بیان کرد: در مسئله کامیون‌داران مشکلاتی بود که اگر این خط ریلی در استان وجود داشت با آن مسائل روبه‌رو نبودیم.
انتهای پیام

همچنین بخوانید
منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا