امور زیربناییراه و ساختمان

بررسی هیدرولوژی همه شهرها در اولین جلسه شورای عالی شهرسازی/ انتقال مزارع و مراکز پرورش ماهی حاشیه رودخانه‌ها به محیط‌های امن

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در اولین جلسه شورای عالی شهرسازی بحث هیدرولوژی همه شهرها برای انجام مطالعه مورد بحث خواهد گرفت زیرا برخی از بارش‌های ما با مفروضات قبلی در ۵۰ سال قبل متفاوت بوده و سه برابر دوران قبلی است.

همچنین بخوانید

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمد اسلامی ظهر امروز در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره پرداخت تنخواه به مدیران استانی گفت: به همه استانداران تنخواهی برای امدادرسانی و استقرار موقت داده شده است که این مبلغ هم‌اکنون در حال هزینه شدن برای امدادرسانی به هم‌وطنان و استقرار موقت سیل‌زدگان است. 

وی به انتقال مزارع و مراکز پرورش ماهی در حاشیه رودخانه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در جریان سیلاب، بحث مزارع و مراکز پرورش ماهی‌ که در بستر رودخانه و حریم‌ها ساخته شده‌اند، مطرح شده که رئیس‌جمهور و دولت تاکید کردند که در دوران بازسازی این مراکز به محیط‌های امن انتقال داده شوند و قوه قضاییه نظارت کند تا آنها در محیط‌های سابق ساخته نشوند. 

این عضو دولت دوازدهم ادامه داد: این مسائل نیازمند اقدامات حقوقی است که تعیین تکلیف آنها به مدیران کل استانی سپرده شده است تا با همکاری استانداران به بررسی این مسئله بپردازند. ما هم در شورای عالی شهرسازی به بررسی این مسئله خواهیم پرداخت تا این مزارع به حریم شهرها افزوده شود. 

اسلامی افزود: در اولین جلسه شورای عالی شهرسازی بحث هیدرولوژی همه شهرها برای انجام مطالعه مورد بحث خواهد گرفت زیرا برخی از بارش‌های ما با مفروضات قبلی در ۵۰ سال قبل متفاوت بوده و سه برابر دوران قبلی است. 

ادامه دارد…

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا