امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تولید ۲.۵ میلیارد شاخه گل در ایران

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان تهران از تولید دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون شاخه گل و گیاه طی سال گذشته در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  غلامحسین سلطان محمدی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد با محوریت وضعیت تولید گل در ایران افزود: بطورکلی از این میزان تولید ۱۰۰ میلیون شاخه روی ریل صادرات قرار گرفته است.

وی همچنین اظهارداشت: مصرف سرانه گل و گیاه برای هر ایرانی در سال ۱۰ شاخه است.

همچنین بخوانید

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان تهران گفت: آمار و ارقام نشان می دهد به اندازه تولید گل و گیاه مشتری در کشور برای این تولیدات وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: چند صباحی هم که گل در بازار خیلی گران می شود زمانی که میزان تولید کاهش پیدا می کند.

سلطان محمدی اظهارداشت: تولد حضرت زهرا سلام الله علیه بهترین روز برای تولید کنندگان گل در کشور است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: هیچ روزی در کشور جایگزین روز تولد حضرت زهرا سلام الله علیه نمی شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان تهران ضمن اشاره به این جمله که گل مشکل گشای خیلی بزرگ در زندگی است، افزود: اگر آقایان عادت کنند شب به شب با یک شاخه گل وارد خانه های خود شوند به یقین زندگی ها شیرین، دوستی ها چند برابر و آمار طلاق در کشور به طرف صفر میل خواهد کرد.

وی اظهارداشت: ناگفته نماند خیلی از مردم ایران با این وضعیت اقتصادی توان خرید گل را ندارند.

سلطان محمدی گفت: مردم امروز در بحث تامین مسکن، خوراک، پوشاک و مواردی از این دست با مشکلات عدیده ای مواجه هستند که خریدگل یک چیزی اضافه بر سازمان و جای خود دارد.

وی افزود: برای ترغیب و تشویق هرچه بیشتر مردم به خرید ومصرف گل باید کیفیت تولید گل و گیاه را افزایش، قیمت ها را متعادل و از همه مهمتر طریق تولید و نگهداری گل و گیاه را به شهروندان آموزش داد تا هرکسی گلدان گلی خریداری کرد بتواند خوب نگهداری و چند صباحی با گل زندگی کند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان تهران در ادامه یادآورشد: ایران از نظر شرایط اقلیمی مستعد برای پرورش گل و گیاه است بنابراین باید مدیریت کرد پرورش گل و گیاه در کشور توسعه پیدا کند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا