امور زیربناییراه و ساختمان

ورود سامانه جدید بارشی در راه است

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی گفت: سامانه جدید بارشی از بعد از ظهر روز جمعه وارد کشور می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مسعود حقیقت در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: بطورکلی تا پایان هفته جاری در خیلی از مناطق ایران شاهد بارش های رگباری و سیلابی و از بعد از ظهر روز جمعه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور خواهد شد.

وی همچنین اظهارداشت: این سامانه طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در کشور فعال است.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی گفت: شنبه بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق را در استان های مازندران، گلستان، بوشهر، فارس، غرب و جنوب کرمان، هرمزگان، اصفهان، یزد و سیستان و بلوچستان شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: یکشنبه نیز نیمه شرقی مازندران، گلستان، سمنان، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، نیمه شرقی فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و غرب و جنوب کرمان شاهد بارش باران همراه با رگبارو رعد و برق خواهد بود و به نظر می رسد در مناطق جنوبی کشور اندکی بارش ها شدت داشته باشد.

وی گفت: نتایج بررسی های هواشناسی نشان می دهد در شرق مازندران و گلستان از بعد ظهر شنبه تا صبح دوشنبه هفته آینده مقدار بارش های تجمعی در حد قابل ملاحظه و نزدیک به ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر می تواند در این مناطق برآورد شود.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی در ادامه افزود: شایان توجه اینکه تا روز جمعه تغییرات دما روند افزایشی داشته ومی تواند در مناطق شمالی باعث ذوب برف و باعث بالا آمدن آب رودخانه ها و انهار شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا