ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

برگزاری سومین کنفرانس بین‌المللی "اینترنت اشیاء و کاربردها"

دبیر اجرایی سومین کنفرانس بین المللی "اینترنت اشیاء و کاربردها" در دانشگاه اصفهان، گفت: سومین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء و کاربردها در تاریخ ۲۸ و۲۹ فروردین توسط دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان و با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسین ماهوش پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ۲۱ فروردین) در نشست خبری سومین کنفرانس بین‌المللی “اینترنت اشیا و کاربردها” در دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: این کنفرانس تحت تأیید IEEE است که امسال برای سومین دوره به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود. پیش از این دوره نخست این کنفرانس در سال ۱۳۹۶ نیز در دانشگاه اصفهان با عنوان “اینترنت اشیا، کاربردها و زیرساخت‌ها” و دوره دوم در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شده بود.

دبیر اجرایی سومین کنفرانس بین المللی “اینترنت اشیا و کاربردها” در عین حال متذکر شد: فعالیت‌های جدی در حوزه اینترنت اشیا در دانشگاه اصفهان از سال ۹۳ با برگزاری یک پنل کارگاهی از مؤسسه “کانسیل IOT” اروپا آغاز و پس از آن روند برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌ها ادامه داشت و تمرکز فعالیت‌ها در دانشگاه اصفهان از سال ۹۵ آغاز شده است.

همچنین بخوانید

ماهوش با بیان اینکه این کنفرانس در دو محور اصلی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: محور نخست معرفی تکنولوژی‌های روز دنیا و حوزه دیگر معرفی و ارائه کاربردهایی دخیل در این مفهوم است.

وی اهداف برگزاری این کنفرانس را ایجاد امکان تبادل نظر و اطلاع یافتن از آخرین فعالیت‌های پژوهشی و کاربردی در حوزه اینترنت اشیا در ایران و جهان، گسترش پژوهش، انتقال فناوری و ارتقای کاربردها و کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت اشیا در ایران و ایجاد همگرایی بیشتر میان مراکز علمی-پژوهشی و مراکز صنعتی با محوریت زیرساخت‌ها و کاربردهای اینترنت اشیا اعلام کرد.

دبیر اجرایی سومین کنفرانس بین المللی “اینترنت اشیا و کاربردها” در دانشگاه اصفهان در خصوص سخنران‌های کلیدی این کنفرانس بین المللی، گفت: پروفسور”Rauf Boutaba” از دانشگاه واترلو کانادا، پروفسور حسین صراف زاده از انستیتو فناوری یونیتک نیوزلند با موضوع “شهر هوشمند”، پروفسور “Rob Van Kerannburg” مسئول شورای اروپایی اینترنت اشیا و دکتر مزدا حمدی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص مفهوم “بلاکچین” هستند.

وی همچنین از برگزاری چند کارگاه آموزشی در طول این کنفرانس خبر داد و گفت: کارگاه “هوشمندسازی کارخانه بر بستر اینترنت اشیا سازمانی” و کارگاه “اینترنت اشیا صنعتی، تعریف، زیرساخت‌ها و کاربردها” توسط شرکت بین‌المللی سیستم‌ها و اتوماسیون ایریسا، کارگاه “سیستم اندازه گیر هوشمند مصرف انرژی مبتنی بر اینترنت اشیا” توسط محمد حسین یغمایی مقدم، کارگاه ” رایانش و اینترنت اشیا: Fog/Edge Computing” توسط مهندس علی ناظم رعایا و کارگاه ” اصول طراحی کسب و کارهای پلتفرمی بر مبنای اینترنت اشیا” توسط محمدحسین نورانیان ارائه می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا