امور زیربناییتعاون و اشتغال

سیل، بیش از سه هزار کسب و کار را در مازندران کساد کرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران با اشاره به خسارت های وارده سیلاب های اخیر به واحدهای صنفی و صنعتی استان گفت : سه هزار و ۳۵ واحد صنعتی و صنفی مازندران در این حادثه دچار خسارت شدند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی محمد محمدپور روز پنجشنبه در گفت و گو یی افزود: خسارت به این واحدهای صنعتی و صنفی شامل آبگرفتگی و از بین رفتن وسایل و تجهیزات، تخریب برخی معادن بر اثر رانش زمین و آبگرفتگی، از بین رفتن تولیدات و محصولات این واحدها بخشی از خسارت های وارده به این واحدهای صنفی و صنعتی است.
وی با اشاره به اینکه از این تعداد واحدهای خسارت دیده، یکهزار واحد قالیبافی هستند، ادامه داد : این واحدها که با صرف هزینه توسط بانوان خانه دار به عنوان اشتغال خانگی در منازل فعالیت می کردند در این حادثه خسارت دیدند.
مدیر کل صنعت مازندران اضافه کرد: علاوه بر خسارت سیلاب به واحدهای صنفی و صنعتی ، این حادثه طبیعی به تاسیسات و زیر ساخت های ۶ شهرک صنعتی استان خسارت زد که بیشترین این خسارت ها مربوط به شهرک صنعتی سنگتاب واقع در شهرستان سیمرغ است.
وی گفت: بعد از فروکش کردن سیلاب، میزان خسارت ها بیشتر خود را نشان داده است و کارشناسان ارزیابی این سازمان چند بار مجبور به بازدید و ارزیابی خسارت ها شدند تا آمار دقیق از میزان خسارت ها مشخص شود.
به گفته محمدپور سیلاب ۱۱۰ میلیارد تومان به واحدهای صنعتی ، معدنی و صنفی مازندران خسارت وارد کرد که براساس تصمیمات کشوری و استانی با بخشودگی مالیاتی برای واحدهای بیشتر خسارت دیده و پرداخت تسهیلات تلاش می شود تا این واحدها زودتر به مدار کار برگردند .
سیلاب های اخیر در مازندران بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به بخش های مختلف این استان خسارت وارد کرد.

همچنین بخوانید
منبع
ایرنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا