امور زیربناییتعاون و اشتغال

سال گذشته مهاجران بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار پول به وطن خود فرستادند

بانک جهانی در گزارشی اعلام کرد: حجم پولی که کارگران خارجی در سال گذشته به کشورهای وطن خود ارسال کرده‌اند، به رکورد تاریخی ۵۲۹ میلیارد دلاری رسیده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، بانک جهانی اعلام کرد: حجم پولی که کارگران خارجی در سال گذشته به کشورهای وطن خود ارسال کرده‌اند، به رکورد تاریخی ۵۲۹ میلیارد دلار رسیده است. به همین صورت انتظار می‌رود این پول‌ها به منبع اصلی تأمین مالی خارجی این کشورها در سال ۲۰۱۹ میلادی تبدیل شود.

این میزان، ۹.۶ درصد نسبت به رکورد قبلی ۴۸۳ میلیارد دلاری که در سال ۲۰۱۷ میلادی ثبت شده بود، رشد داشته است.

انتقال پول به کشورهای فقیر و در حال توسعه، ۷۷ درصد نقل و انتقالات پولی جهان را تشکیل می‌دهد. طبق جدیدترین گزارش مهاجرت و توسعه بانک جهانی، نقل و انتقالات پولی از ۶۳۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۶۸۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ میلادی رسیده است.

سال گذشته هم هند توانست در جایگاه نخست برترین دریافت‌کننده نقل و انتقالات پولی جهان باقی بماند. در سال گذشته مهاجران هندی، ۷۹ میلیارد دلار پول به خانه فرستاده‌اند. پول ارسالی توسط مهاجران هندی به کشورشان در سال‌های اخیر با رشد قابل‌توجهی روبرو بوده است و پیش از این هم، از ۶۲.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ میلادی به ۶۵.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ میلادی افزایش یافته بود.

در گزارش بانک جهانی آمده است: میزان پولی که مهاجران هندی به وطن خود فرستاده‌اند، سال گذشته با فاجعه سیل در ایالت کرالا و افزایش کمک‌های مهاجران به خانواده‌های خود، ۱۴ درصد جهش کرده است.

از نظر میزان پول برگشت داده شده به وطن توسط مهاجران، چین با ۶۷ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد و در رده‌های بعدی، مکزیک با ۳۶ میلیارد دلار، فیلیپین با ۳۴ میلیارد دلار و مصر با ۲۴ میلیارد دلار، قرار دارند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا