خودروصنعت، معدن، تجارت

رونق تولید به صورت دستوری میسر نمی‌شود/ دولت دست از بروکراسی اداری بردارد

 

یک کارشناس خودرو با تاکید بر این که رونق تولید به صورت دستوری میسر نخواهد شد، گفت: تجربه نشان داده در هیچ مقطعی رونق تولید به صورت دستوری میسر نمی‌شود بلکه این تحریک و تقاضا است که رونق ایجاد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  فربد زاوه در گفت‌و گویی با اشاره به ضرب‌العجل وزیر صنعت به خودروسازان مبنی بر فروش اموال مازاد خودروسازی‌ها اظهار کرد: طرح فروش اموال مازاد خودروسازان باید به صورت توصیه‌ای مطرح شود نه دستوری، چرا که دولت تنها سهم ۱۳درصدی در شرکت‌های خودروسازی دارد و با این میزان سهم تنها می‌تواند پیشنهاد دهد.

او اضافه کرد: البته دولت برای ارائه تسهیلات می‌تواند همچین شروطی بگذارد اما ضرب‌العجلی که وزارت صنعت درخصوص این کار صادر کرده غیر منطقی است.

زاوه به حذف موانع اساسی در مسیر تولید برای دستیابی به رونق تاکید کرد و افزود: اگر امسال را سال رونق تولید نامگذاری کرده‌اند اولین گام برای تحقق رونق این است که دولت دست از این میزان بروکراسی اداری بردارد زیرا بروکراسی اداری تبدیل به بلای خانمان‌سوز برای کشور شده است.

زاوه همچنین درباره روند تولید خودرو در سال ۹۸ تصریح کرد: اگر حجم تولید امسال به میزان تولید ماه پایانی سال قبل برسد می‌توانیم به پایدار شدن بازار خودرو امیدوار باشیم، ولی در غیر این صورت بازار با رکود سنگین مواجه خواهد شد.

 

منبع
اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا