بانک و بیمهطلا و ارز

۱۰ کشور بزرگ تولیدکننده طلا در جهان کدامند؟

هنوز هیچ کشوری موفق نشده رکورد تولید طلا در آفریقای جنوبی را در دهه ۱۹۷۰ که بیش از هزار تن در سال بوده، بشکند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تجارت نیوز، طی دهه‌های طولانی و تا پیش از سال ۲۰۰۶، آفریقای جنوبی بزرگ‌ترین تولیدکننده طلا بود. استخراج طلا در این کشور اما در سال‌های اخیر کاهش یافته است. در مقابل، استخراج این فلز گرانبها در بسیاری از کشورهای دیگر افزایش یافته است.

با این حال، هنوز هیچ کشوری موفق نشده رکورد تولید طلا در آفریقای جنوبی را در دهه ۱۹۷۰ که بیش از هزار تن در سال بوده، بشکند.

موسسه GFMS Gold در یک نظرسنجی به بررسی ۱۰ کشور بزرگ تولیدکننده طلا در جهان در سال ۲۰۱۷ پرداخته است. داده‌ها در مورد سال ۲۰۱۸ هنوز منتشر نشده است.

۱۰- غنا (۱۰۱٫۷ تن)

غنا دومین تولیدکننده بزرگ طلا در آفریقاست. این کشور در سال ۲۰۱۷، حدود ۱۰٫۷ میلیون تن طلا تولید کرد که در مقایسه با یک سال قبل از آن هفت تن بیشتر بود.

غنا دارای منابع معدنی بسیاری است. در واقع صنایع معدنی غنا به تنهایی بیش از پنج درصد از تولید ناخالص داخلی و ۳۷ درصد از صادرات این کشور را تشکیل می‌دهد. طلا ۳۰ درصد از این صادرات را شامل می‌شود.

این کشور همچنین تولیدکننده الماس، بوکسیت و منگنز است.

۹- مکزیک (۱۳۰٫۵ تن)

اگرچه تولید طلا در مکزیک در سال ۲۰۱۷ اندکی کاهش یافت اما این کشور همچنان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان طلا در جهان است. تولید طلا در مکزیک در مقایسه با سال ۲۰۰۰ بیش از دو برابر افزایش یافته است.

در سال‌های اخیر بخش معدن در این کشور با توجه به نوسانات قیمت‌ها و استخراج طلا با چالش‌هایی مواجه شده؛ با این حال، کشف چندین معدن جدید این کشور را به مرکز معادن طلا در جهان تبدیل کرده است.

۸- آفریقای جنوبی (۱۳۹٫۹ تن)

بیشترین میزان تولید طلا در آفریقای جنوبی در دهه ۱۹۷۰ انجام شد. استخراج طلا اما از سال ۱۹۸۰ بیش از ۸۵ درصد کاهش یافته است. با این حال، این کشور همچنان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان طلا در جهان به شمار می‌رود.

معدن Mponeng عمیق‌ترین معدن طلا در جهان در این کشور قرار دارد.

کارگران معدن در آفریقای جنوبی به دلیل دستمزد کم، هزینه‌های استخراج، کمبود آب، نوسانات قیمت طلا و اعتصابات با چالش‌های بسیاری مواجه هستند. تنش‌های نژادی نیز به صنعت معدن این منطقه آسیب وارد کرده است.

۷- اندونزی (۱۵۴٫۳ تن)

گرسبرگ در اندونزی یکی از بزرگ‌ترین معادن طلا در جهان است که به تنهایی بیش از یک‌سوم تولید طلای این کشور را بر عهده دارد. این معدن بیشترین ذخایر طلای جهان را در خود جای داده است.

با این حال، استخراج طلا در اندونزی در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال قبل از آن ۱۱٫۷ درصد کاهش یافته است.

۶- پرو (۱۶۲٫۳ تن)

به دلیل سرکوب استخراج غیرقانونی، تولید طلا در پرو به مدت دو سال متوالی کاهش یافته است. استخراج غیرقانونی طلا برای این کشور نگران‌کننده است چرا که منجر به ویرانی بخش وسیعی از جنگل‌های آمازون شده است.

ساکنان محلی همچنین از فعالیت‌های معدنی که موجب آلودگی‌ آبراه‎‌ها شده، شکایت دارند.

معدن یاناکوچا در این کشور دومین معدن بزرگ طلا در جهان است که بیش از ۷ میلیارد دلار طلا تولید کرده است.

۵- کانادا (۱۷۵٫۸ تن)

چند سال پیش، گرمایش جهانی موجب عقب‌نشینی یخچال‌های طبیعی در بریتیش کلمبیا شد و به دنبال آن با کشف معادن طلا در این منطقه، کانادا به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان طلا در جهان تبدیل شد.

۴- ایالات متحده آمریکا (۲۳۰ تن)

آمریکا چهارمین تولیدکننده طلا در جهان است. به دلیل افزایش استخراج معدن کوارتز در ایالت نوادا و معدن کروسون در ایالت کلرادو، تولید طلای این کشور طی چند سال گذشته به طور مداوم افزایش یافته است.

ایالت نوادا به تنهایی بیش از ۷۵ درصد از تولید طلا در آمریکا را به عهده دارد.

۳- روسیه (۲۷۰٫۷ تن)

بزرگ‌ترین کشور جهان سال‌هاست که استخراج طلا را افزایش داده و در نظر دارد همین روند را در دهه‌ آینده نیز ادامه دهد.

روسیه بیش از ۸۳ درصد از تولید طلا در اروپا را به خود اختصاص داده و دولت روسیه بزرگ‌ترین خریدار تولید طلای محلی است.

ذخایر طلا در این کشور پنج هزار و ۵۰۰ تن برآورد شده است.

۲- استرالیا (۲۹۵ تن)

استرالیا با تولید ۲۹۵ تن در سال ۲۰۱۷، یکی از بزرگ‎ترین کشورهای تولیدکننده طلا در جهان است. مواد معدنی تقریبا نیمی از صادرات استرالیا را تشکیل می‌دهد.

اگرچه استرالیا دارای ذخایر طلای بسیاری است اما بخش بزرگی از این ذخایر در دسترس نیست. به این ترتیب، کارشناسان انتظار دارند که تولید طلا در دهه‌های آینده در این کشور کاهش یابد.

بادینگتون در این کشور بزرگ‌ترین معدن طلا در این کشور است.

۱- چین (۴۲۶٫۱ تن)

چین بزرگ‎ترین تولیدکننده طلا در جهان است. با این حال به دنبال اقدامات دولت برای مبارزه با آلودگی هوا و افزایش آگاهی‌های زیست‌محیطی تولید طلا در این کشور در سال ۲۰۱۷ کاهش یافت. با این حال، هنوز ۱۳ درصد از طلای کل جهان توسط چین تولید می‌شود.

با تصویب برخی قوانین برای تسهیل خریداری طلا در سال ۱۹۹۰، تقاضا برای طلا در این کشور افزایش یافت.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا