بانک و بیمهطلا و ارز

وابستگی به دلار کاهش می یابد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: اهالی خانه ملت برای کاهش وابستگی به دلار طرح حذف این واحد پول از معاملات بین المللی را ارائه کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  شهباز حسن پور بیگلری در گفتگو با برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه زمان تک قطبی بودن در سطح جهان به پایان رسیده است، افزود: اروپایی ها در جایگزین کردن یورو به جای دلار در معادلات خود موفق بوده اند.

وی اظهارداشت: بطورکلی در سطح منطقه، کشورهای آسیای میانه و حوزه خلیج فارس باید از واحد پول جایگزین به جای دلار استفاده شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه در این راستا اهالی خانه ملت طرحی را تهیه کردند تا طبق آن وابستگی کشور به دلار را کاهش دهند.

همچنین بخوانید

وی ضمن اشاره به اینکه در صورت تصویب طرح مدنظر در خانه ملت می توان امید داشت تا وابستگی ایران به دلار روز به روز کم شود، گفت: هنوز طرح مربوطه در صحن علنی به تصویب نرسیده است.

حسن پور بیگلری در پایان به رادیو اقتصاد یادآور شد: درباره افرادی که دلار و هرنو ع ارز دیگری دارند تدابیری اتخاذ خواهد شد تا حقوق آنها ضایع نشود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا