خودروصنعت، معدن، تجارت

ساماندهی بازار خودرو با مدیریت نقدینگی ممکن می شود

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: برای جلوگیری از اثر تورمی سال جدید باید نقدینگی از جامعه جمع‌آوری شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،حمدقسیم عثمانی در گفت‌وگویی با اشاره به راهکار مناسب برای ساماندهی بازار خودرو، گفت: دولت باید برای جمع‌آوری نقدینگی موجود در بازار از مکانیزم‌های کوتاه‌مدت استفاده کند.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی افزود:برای جمع‌آوری نقدینگی موجود در بازار, دولت باید هزینه‌‎ی آن را نیز پرداخت کند تا بتواند پول را از دست مردم جمع کند. مردم برای حفظ ارزش پول خود به دنبال خرید خودرو، ارز، مسکن و… هستند.

وی اظهار کرد: از نظر مردم، نرخ سود بانکی پایین است و پا‌سخگوی تورم موجود نیست بنابراین به زعم مردم بهترین راهکار برای حفظ ارزش پول خرید خودرو است چراکه خرید این کالا قاچاق محسوب نمی‌شود در حالی که با خرید سکه و ارز در حجم زیاد برچسب‌هایی مانند سلطان به فرد اطلاق می شود بنابراین افزایش حجم تقاضا در این بازار زمینه گرانی چهارچرخ‌ها را فراهم کرده است.

جمع‌آوری نقدینگی موجود در بازار؛ جلوگیری از اثر تورمی سال جدید

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از اثر تورمی سال جدید باید نقدینگی به صورت موقت از جامعه جمع شود و به سمت بخش های اقتصادی مولد هدایت شود.

مردم برای حفظ ارزش پول خود به دنبال خرید خودرو، ارز، مسکن هستند
عثمانی ادامه داد:در برنامه ریزی برای اصلاح امور اقتصادی باید به تمامی بازارها توجه شود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت برای جمع‌آوری نقدینگی موجود در بازار باید راهکار اساسی داشته باشد، تصریح کرد: سرمایه‌های موجود باید در مسیر تولید و اشتغال قرار گیرد./

 

منبع
خانه ملت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا