بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

همکاری کوین‌بیس و ویزا برای ارائه کارت نقدی رمزنگاری‌شده

تا مدت‌ها انتقادات بسیاری نسبت به بیت‌کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری‌شده برتر مانند اتریوم، XRP و لایت‌کوین وجود داشت که خرج کردن و امکان استفاده از آنها در دنیای واقعی نسبت به ارزهای سنتی فیات، به مراتب سخت‌تر است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، بیت‌کوین هفته گذشته با قیمت ۵ هزار دلار خریدوفروش شد و به عنوان یک ابزار پرداختی آن را ارز بی‌ثبات و ناپایداری معرفی کردند و درنتیجه از بیت‌کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری‌شده بیشتر در راستای وسیله‌ای برای ذخیره ارزش استفاده شد.

حالا صرافی بزرگ ارزهای رمزنگاری‌شده کوین‌بیس با همکاری شرکت ویزا قصد تغییر این وضعیت را دارد و با راه‌اندازی کوین‌بیس کارت امکان خرج کردن راحت و آسان ارزهای رمزنگاری‌شده را، درست مانند پول‌هایی که در حساب بانکی‌شان دارند را به کاربران می‌دهد.

همچنین بخوانید

از کارت نقدی ویزا که کارمزد صدور ۴/۹۵ پوندی دارد می‌توان برای خرج کردن ارزهای بیت‌کوین، اتریوم و لایت‌کوین کوین‌بیس در میلیون‌ها نقاط در سراسر جهان استفاده کرد؛ به این ترتیب که ارز رمزنگاری‌شده را به پول فیات تبدیل می‌کند و زمانی که از کارت برای پرداخت ارزهای رمزنگاری‌شده استفاده می‌کنند، پذیرنده مبلغ پرداختی موردنظر را در قالب ارز فیات دریافت می‌کند.

کاربران صرافی کوین‌بیس می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن جدیدی که از تمامی دارایی‌های دیجیتالی که روی پلتفرم کوین‌بیس وجود دارد پشتیبانی می‌کند، انتخاب کنند که از کدام ارز رمزنگاری‌شده روی کارتشان استفاده کنند. این اپلیکین امکان ارسال رسید فوری، خلاصه‌ای از تراکنش‌ها و دسته‌بندی هزینه‌های انجام‌شده را به کاربر ارائه می‌دهد تا بدین ترتیب افراد بتوانند مخارج و هزینه‌هایشان را ردیابی کنند.

به گفته کوین‌بیس این اولین کارت نقدی است که مستقیما به یک صرافی ارزهای رمزنگری‌شده معتبر متصل شده است و به افراد امکان خرج کردن ارزهای رمزنگاری‌شده‌شان را مستقیما از طریق حساب کوین‌بیسشان می‌دهد. این شرکت در اعلامیه‌ای گفته بود: «برای استفاده از کارت‌های رمزنگاری‌شده قبلی، کاربر بایستی از قبل میزان مشخصی از ارز رمزنگاری‌شده را روی کارتشان بارگذاری و برای انجام فرایند نقطه اصطکاک را نیز مشخص کنند.»

کارت کوین‌بیس در حال حاضر در بریتانیا در دسترس است اما این صرافی سانفرانسیسکویی، که در سال ۲۰۱۸ ارزش آن ۸ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد، قصد دارد تا طی ماه‌های آینده پشتیبانی از این کارت را در دیگر کشورهای اروپایی نیز گسترش دهد اما هنوز برنامه‌ای برای پشتیبانی از این کارت در خارج از اروپا وجود ندارد.

در ماه فوریه هم شرکت اپتو پیمنتس که سابقا با نام شیفت پیمنتس شناخته می‌شد، پس از متوقف کردن فعالیت شیفت کارت‌های خود، فناوری را ارائه داد که از طریق آن به کاربران کوین‌بیس در ایالات متحده امکان خرج کردن ارزهای رمزنگاری‌شده‌ از حسابشان را فراهم می‌کرد.

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا