بین الملل

تعطیلی مراکز تجاری آمریکا درسه ماهه ۲۰۱۹از کل سال گذشته پیشی گرفت

یک شرکت معتبر تحقیقاتی و مشاور بین‌المللی اعلام کرد که تعداد فروشگاه‌های بسته شده آمریکا تا به اینجای امسال، از کل فروشگاه‌های بسته شده در سال ۲۰۱۸ بیشتر شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایندیاناپولیس بیزینس ژورنال، یک شرکت معتبر تحقیقاتی و مشاور بین‌المللی اعلام کرد که تعداد فروشگاه‌های بسته شده آمریکا تا به اینجای امسال، از کل فروشگاه‌های بسته شده در سال ۲۰۱۸ بیشتر شده است.

کورسایت ریسرچ، که بسته شدن و افتتاح مراکز تجاری را ردیابی می‌کند، اعلام کرد که امسال تا اوایل آوریل، خرده‌فروشان آمریکا ۵۹۹۴ فروشگاه را تعطیل کرده‌اند و ۲۶۴۱ فروشگاه را افتتاح کرده‌اند. این در حالی است که در کل سال ۲۰۱۸ تعداد ۵۸۶۴ فروشگاه تعطیل شدند و ۳۲۳۹ فروشگاه آغاز به کار کرده‌اند.

تعداد فروشگاه‌های تعطیل شده نشان می‌دهد که خرده‌فروشان سنتی در پاسخ به افزایش توجه خریداران به خرده‌فروشان آنلاین، با مشکل روبرو شده‌اند. در عین حال این فروشگاه‌های سنتی سخت تلاش می‌کنند تا دوباره به تجارت خود رونق ببخشند.

در ماه فوریه «پی‌لس شوسورس» اعلام کرد که تمام ۲۱۰۰ فروشگاه خود در آمریکا را تعطیل می‌کند، که این به یکی از بزرگترین تعطیلی مراکز تجاری در آمریکا تبدیل شد. همچنین یکی از بزرگترین تعطیلی‌های فروشگاه‌های آمریکا هم امسال در رابطه با خرده‌فروش لوازم کودکان، جیمبوری، اتفاق افتاد که ۷۵۰ فروشگاه خود را تعطیل کرد. در رتبه بعدی، خرده‌فروشِ کالاهای مد، شارلوت روس، ۴۰۰ فروشگاه باقی‌مانده خود را تعطیل کرد.

بسیاری از خرده‌فروشان زنجیره‌ای هم تعداد فروشگاه‌های خود را کاهش دادند. شرکت گپ در ماه گذشته اعلام کرد که در ۳ سال آینده، ۲۰۰ فروشگاه گپ و بنانا رپابلیک خود را تعطیل خواهد کرد. مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای فردز هم در اوایل این ماه اعلام کرد که ۱۵۹ فروشگاه خود را تعطیل خواهد کرد.

مدیرعامل و مؤسس کورسایت ریسرچ، دبرا وینسویگ، گفت که پایین بودن میزان کل تعطیلی‌ها در ۲۰۱۸ در واقع طبیعی نبوده است و صنعت خرده‌فروشی در سال ۲۰۱۹ به نرخ تعطیلی بالاتر، بازخواهد گشت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا