بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

افزایش ۲۷ درصدی حملات فیزیکی به دستگاه‌های خودپرداز در سال ۲۰۱۸

 

انجمن اروپایی برای انجام تراکنش‌های امن گزارش مربوط به جرائم پایانه‌های پرداختی اروپایی در سال ۲۰۱۸ را به تازگی منتشر کرد که براساس آن حملات فیزیکی به دستگاه‌های خودپرداز برای چهار سال متوالی افزایش یافته است. حملات فیزیکی به این دستگاه در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال قبلش، ۲۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، درحالی که در مجموع میزان حملات انفجاری روی دستگاه‌های خودپرداز با ۳ درصد کاهش مواجه شده است با این حال تعداد کشورهایی که این نوع از حملات در آنها اتفاق افتاده از ۱۰ کشور در سال ۲۰۱۷ به ۱۱ کشور در سال ۲۰۱۸ رسیده است.

میزان تلفات ناشی از حملات فیزیکی مرتبط با دستگاه‌های خودپرداز حدود ۳۶ میلیون یورو (معادل ۴۰/۵ میلیون دلار) بوده است که افزایش ۱۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ داشته است.

همچنین میانگین میزان از بین رفتن پول نقد در این حملات انفجاری به میزان ۱۷ هزار ۱۰۳ یورو (معادل ۱۹ هزار ۲۶۰ دلار) تخمین زده شده است. همچنین میانگین ربوده شدن پول نقد در عملیات سرقت انجام‌شده روی این دستگاه‌های خودپرداز ۱۳ هزار ۶۸۲ یورو، معادل ۱۵ هزار ۴۰۷ دلار تخمین زده شده است.

البته باید گفت که میزان این آسیب‌ها و خدمات تخمینی شامل آسیب‌های جانبی به تجهیزات و ساختمان‌ها نمی‌شود و به همین خاطر باید میزان خسارات نقدی در اینگونه حملات را بیشتر از آنچه عنوان شده در نظر گرفت.

به گزارش این انجمن، ۱۵۷ بدافزار عابربانک و حملات لاجیکال در سال ۲۰۱۸ گزارش شده است که نسبت به سال ۲۰۱۷ کاهش ۱۸ درصدی داشته است. از این حملات رخ‌داده، ۱۵۶ مورد حملات «بلک باکس» بوده است که میزان خسارات وارده از طریق این نوع حمله هم نسبت به سال ۲۰۱۷، کاهش ۷۰ درصدی داشته و به ۴۵۰ هزار یورو رسیده است.

 

 

منبع
ATM market place

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا