خودروصنعت، معدن، تجارت

بی وای دی، S2 جدید را به نمایشگاه شانگهای فرستاد

پیش از آغاز به کار نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۹، رسانه های چینی به رسم همیشگی تصاویری از مراحل آماده سازی این نمایشگاه منتشر کرده اند. در این تصاویر جدیدترین محصول بی وای دی، یعنی S۲ الکتریکی به چشم می خورد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اسب بخار، بی وای دی S2 که در اصل همان بی وای دی یوان است، کوچکترین عضو خانواده کراس اوورهای این خودروساز چینی بوده و حال با نسخه فیس لیفت و به روز شده خود آماده به نمایش درآمدن در غرفه بی وای دی در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۹ است. S2 یا همان یوان در بازار چین با نسخه های مختلفی عرضه می شوند و یکی از معروف ترین نمونه های این کراس اوور، تیپ تمام الکتریکی آن است.

بی وای دی S2 الکتریکی در نمونه فیس لیفت در حال حاضر با موتور الکتریکی ۷۰ کیلوواتی (۹۴ اسب بخار) عرضه می شود که می تواند با سرعت فراتر از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، مسافتی بیش از ۳۲۰ کیلومتر را بپیماید. چندی پیش که بی وای دی نسخه فیس لیفت S2 را به بازارهای هدف خود معرفی کرد، با استقبال خوبی برای نمونه های الکتریکی و بنزینی مواجه شد و مشخص بود که چهره معروف به Dragon Face این خودرو مورد استقبال قرار گرفته است. همچنین استفاده از فناوری جدید باتری های خودروهای الکتریکی در بی وای دی S2 تیپ EV باعث شد تا این خودرو در بحث طول عمر، هزینه، زمان شارژ، وزن و مسافت قابل پیمایش نسبت به رقبای هم رده و هم قیمت خود در جایگاه بهتری قرار بگیرد.

حال با تصاویر جاسوسی منتشر شده از لحظه ورود خودروهای بی وای دی به محوطه نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۹، معلوم شد که بزرگترین خودروساز الکتریکی جهان برنامه دارد تا کوچکترین کراس اوور خود را با تغییرات اساسی در کابین به بازارهای هدف معرفی نماید و بالاخره نمونه EV535 این خودرو قابلیت سفارش گذاری را پیدا کند.

بی وای دی S2

بی وای دی S2 الکتریکی جدید در بحث طراحی کابین نسبت به نمونه های قبلی متحول شده و سبکی به روز در داخل آن دیده می شود. نمایشگر ۱۰٫۱ اینچی، تریم داخلی و داشبورد جدید، صفحه نمایش اطلاعات خودرو LED و… از جمله به روزرسانی هایی است که در کابین بی وای دی S2 و یا یوان الکتریکی جدید اتفاق افتاده است.

این خودرو قرار است که به باتری های لیتیومی Ni-Co مجهز باشد و موتور الکتریکی جدید آن ۱۲۲ کیلووات (۱۶۳ اسب بخار) را تولید نماید. نکته جالب و قابل توجه برای رسانه های چینی این است که بی وای دی S2 الکتریکی جدید می تواند با هر بار شارژ ۵۳۵ کیلومتر مسافت را بپیماید و برای همین نام EV535 برای آن انتخاب شده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در منابع خبری چینی، بی وای دی برنامه دارد تا نسخه های متفاوتی از خودروهای فعلی خود چون سانگ الکتریکی، تانگ، چین و… را به نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۹ بیاورد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا