انرژیراه و ساختمان

تامین آب آشامیدنی سالم درمناطق درگیر سیل

 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: مشکل خاصی در حال حاضر به لحاظ تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در مناطق سیل زده کشور وجود ندارند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  سیف الله آقابیگی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: مطابق آخرین گزارش ها از سوی مجموعه آب و فاضلاب شهری و روستایی تامین آب آشامیدنی تمامی شهرهای کشور از طریق شبکه های سراسری در حال انجام است.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: جدا از این بجزء شبکه آب ۵۳ روستا در مناطق سیل زده استان لرستان، گلستان و خوزستان به دلیل تخریب جاده ها ناشی از سیل و عدم دسترسی به این مناطق که هنوز مورد ترمیم و بازسازی قرار نگرفته بقیه نقاط روستایی آب دار هستند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: هیچ شهری در کشور نیست که اکنون آب آشامیدنی آن بصورت گسترده قطع باشد.

وی در ادامه افزود: بیشتر از کمیت «رعایت کیفیت » چیزی که برای مجموعه آب و فاضلاب شهری و روستایی از اهمیت فراوانی در حوزه تامین آب برخوردار است.

آقابیگی تصریح کرد: بطورکلی هر آبی که از طریق خطوط انتقال، مخازن و شبکه های توزیع در اختیار مردم قرار می گیرد بدون شک با رعایت تمامی جنبه های کیفیت و مراحل ضد عفونی آب است.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه به رادیو اقتصاد گفت: تعداد زیادی از استان های کشور واقع در جنوب، جنوب شرق و شمال شرق از دیروز درگیر سامانه جدید بارشی شده اند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس، یزد، خراسان رضوی، جنوبی و شمالی از جمله این استان ها هستند.

وی در ادامه یادآورشد: شایان توجه که از دیروز تا امروز در استان های بوشهر و هرمزگان ۳۰ تا ۳۵ میلی متر بارندگی ثبت شده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا