امور زیربناییراه و ساختمان

ضرورت افزایش مهارت منابع انسانی حوزه حمل و نقل

رئیس سازمان فنی حرفه‌ای کشور گفت: با افزایش مهارت منابع انسانی در حوزه حمل و نقل می‌توانیم اشتغال را به پایداری برسانیم.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، محمدامین سازگارنژاد در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزشی بین سازمان فنی حرفه‌ای و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به ضرورت ارتقای مهارت منابع انسانی که در حوزه حمل بار و مسافر فعال هستند، گفت: سالانه تعداد زیادی از هموطنانمان در جاده‌ها به دلیل تصادفات کشته و مصدوم می‌شوند و بخشی از این تصادفات به دلیل نداشتن مهارت است.

رئیس سازمان فنی حرفه‌ای کشور با بیان اینکه امروز سرعت و دقت باهم معنا پیدا می‌کنند ، گفت: باید مهارت افراد شاغل در حوزه حمل و نقل جاده‌ای افزایش پیدا کند و این یک خدمت به توسعه و بهره‌وری کشور است.

سازگارنژاد با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره تولید و اشتغال اظهار داشت: حمل و نقل جاده‌ای حوزه‌ای بسیار مناسب برای ایجاد اشتغال است و فراهم کردن بستر کار در این حوزه با حضور بخش غیردولتی امکان‌پذیر است.

وی افزود: در این حوزه نیاز به ارتقای مهارت افراد وجود دارد و به طور قطع پایداری در اشتغال با افزایش مهارت ممکن می‌شود.

سازگارنژاد با اشاره به ورود فناوری‌های آی تی و آی تی  سی  به حوزه حمل و نقل جاده‌ای  گفت:‌ به طور قطع رانندگان با ورود فناوری به حوزه حمل و نقل جاده‌ای می‌تواند جابجایی‌ها را با ایمنی بیشتر و مطمئن‌تر انجام دهند اما موضوع مهم این است که این افراد باید مهارت استفاده از فناوری‌های جدید را داشته باشند.

 

منبع:ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا