انرژیصوت

افزایش ۷ درصدی بهای برق

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: بهای برق مصرفی برای تمامی مشترکان برق امسال هفت درصد افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمودرضا حقی فام در گفتگو با برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: بهای برق مشترکان پرمصرف ۱۶ درصد هم بیشتر از سایر مشترکان افزایش خواهد یافت در واقع به بهای برق مصرفی این مشترکان ۲۳ درصد افزوده می شود.

وی اظهارداشت: به بهای برق مصرفی مشترکان خوش مصرف هفت درصد، مشترکان کم مصرف با دریافت تشویقی کمتر از هفت درصد و مشترکان پرمصرف هم ۲۳ درصد افزوده خواهد شد.

همچنین بخوانید

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر ضمن اعلام این خبر که از اول خرداد ماه امسال به مدت چهار ماه تعرفه برق مشترکان پر مصرف افزایش می یابد، ادامه داد: تعداد بسیار کمی از مشترکان مناطق گرمسیری جزء پرمصرف ها هستند.

وی با تاکید بر اینکه عمده مشترکان مناطق گرمسیری کشور شامل افزایش تعرفه نمی شوند، گفت: مشترکان پرمصرف با مدیریت مصرف و افزایش کارآیی تجهیزات سرمایشی خود می توانند جزء مشترکان خوش مصرف باشند.

حقی فام افزود: انجام نظام تعرفه ای در مناطق گرمسیری با سهولت بهتری خواد بود همچنین با انجام راهکارهای بهینه سازی مصرف تعداد مشترکان پرمصرف نیز کمتر خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اینکه فناوری و بازدهی کولرها و یخچال های مصرفی طی ۱۰ سال گذشته بهتر شده است، اظهارداشت: به مشترکانی که طی سال گذشته جزء مشترکان پرمصرف بوده اند اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر صدور قبض های مجازی و انتشار آگهی های اطلاع رسانی در رسانه ملی و سایر رسانه ها را از اقدام های این شرکت عنوان کرد و گفت: با کاهش مصرف مشترکان پرمصرف درآمد صنعت برق از محل فروش برق کاهش خواهد یافت.

وی ضمن اشاره به اینکه در برابر کاهش درآمد صنعت برق منفعتی بزرگتر نصیب کشور می شود، ادامه داد: در واقع برای تامین برق مصرفی در طول چند ماه از سال دیگر نیازی به ایجاد تاسیسات بسیار با هزینه های بالا نیست.

حقی فام افزود: پیشنهاد تعویض کولرهای گازی در مناطق گرمسیری به شورای اقتصاد ارائه شده تا یارانه و مشوق هایی برای مشترکان این مناطق جهت تعویض کولرها قدیمی با کولرهای دارای بازدهی بالا درنظر گرفته شود.

وی ضمن اشاره به اینکه تحقق چنین امری در راستای افزایش تولید داخلی است، اظهارداشت: تعویض کولرهای مشترکان مناطق گرمسیری نیازمند اختصاص منابع مالی بسیاری است.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با تاکید بر اینکه در سال ۸۷ الگوی مصرف برای مناطق مختلف طراحی شده است، ادامه داد: عمده مصرف برق در مناطق گرمسیری به دلیل استفاده از کولر است.

وی افزود: بر همین اساس مصرف عدد بالای دو هزار کیلو وات ساعت در یک ماه به عنوان الگوی مصرف در مناطق گرمسیری در نظر گرفته شد است.

حقی فام الگوی مصرف برق در مناطق عادی مانند تهران را ۳۰۰ کیلووات ساعت ذکر کرد و گفت: هوا در مناطق عادی گرمتر شده اما در مناطق گرمسیری همان وضعیت سابق را دارد.

وی اظهارداشت: الگوی مصرف نسبت به سال ۸۷ تغییر نکرده اما رفاه بیشتری برای مردم با استفاده از کولرهای با بازدهی بالاتر به وجود آمده است بنابراین در مناطق گرمسیری همان الگوی مصرف قبلی اعمال خواهد شد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا