بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

چگونگی ثبت‌نام و دریافت بن کارت خرید کتاب

 

معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر ساله در ایام برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کارت ویژه خرید یارانه‌ای کتاب را در اختیار دانشجویان، طلاب، اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها قرار می‌دهد. در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز این کارت در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. در این مطلب قصد داریم چگونگی ثبت‌نام و دریافت بن کارت خرید کتاب را به‌صورت مرحله‌به‌مرحله نشان دهیم.

 

ثبت‌نام و دریافت بن کارت دانشجویی خرید کتاب

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، ۱. برای ثبت‌نام و خرید بن کارت، ابتدا به سایت «bon.tibf.ir» مراجعه کنید.

۲. چنانچه قبلاً عضو این سایت نشدید، ابتدا روی گزینه «عضویت» که در انتهای صفحه قرار دارد، کلیک کنید و حساب کاربری خود را ایجاد کنید.

برای این کار باید اطلاعاتی ازجمله «ایمیل»، «تکرار ایمیل»، «کلمه عبور»، «تکرار کلمه عبور»، «نوع شرکت‌کننده»، «کد ملی»، «تاریخ تولد»، «شماره تلفن همراه»، «استان» و «شهر» خود را وارد کنید.

** شماره تلفن همراه بایستی روشن و در دسترس باشد.

سپس روی گزینه «من ربات نیستم» کلیک کنید و گزینه «عضویت» را انتخاب کنید.

۳. در ادامه صفحه تکمیل اطلاعات برایتان باز می‌شود. در قسمت اول، اطلاعاتی که وارد کرده بودید به شما نمایش داده می‌شود. در این قسمت باید کد تاییدی که برای شما پیامک می‌شود را وارد کنید.

۴. در قسمت دوم این صفحه، باید اطلاعات دانشجویی و یا طلابی خود را وارد کنید. اطلاعاتی ازجمله «شماره دانشجویی»، «مقطع تحصیلی»، «رشته تحصیلی» و «گروه آموزشی».

۵. سپس باید اطلاعات دانشگاهی مانند «نوع مرکز آموزش عالی» و «مرکز آموزش عالی» را وارد کنید و روی گزینه «ذخیره» کلیک کنید.

۶. سپس اطلاعات بن کارت به شما نمایش داده می‌شود که برای خرید بن کارت، روی گزینه «خرید» کلیک کنید.

۷. در ادامه برای دسترسی باید وارد سیستم شوید. در این صفحه روی گزینه «ورود» کلیک کنید.

۸. سپس برای خرید بن کارت دانشجویی، نحوه صدور بن کارت را انتخاب کنید. از طریق سه روش می‌توانید بن کارت خود را صادر کنید. «کارت ملی هوشمند»، «از طریق فناوری NFC» و «صدور فیزیکی بن کارت».

** ما صدور فیزیکی بن کارت را انتخاب کردیم. در این شیوه باید «استان دریافت کارت» و «شعبه بانک دریافت کارت» را انتخاب کنید و روی گزینه «ذخیره و ادامه» کلیک کنید.

۹. در ادامه آدرس شعبه بانک دریافت کارت و مبلغ مورد پرداخت که ۹۰ هزار تومان است به شما نمایش داده می‌شود. برای پرداخت روی گزینه «تایید و پرداخت» کلیک کنید.

۱۰. شما به درگاه پرداخت فرستاده می‌شوید که در این صفحه باید اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کنید.

۱۱. درنهایت پرداخت شما با موفقیت انجام می‌شود و کد پیگیری به شما نمایش داده می‌شود.

نکات قابل‌توجه دانشجویان برای انتخاب بن به روش صدور کارت فیزیکی:

۱. بن کارت‌های صادر شده پس از احراز هویت و تطبیق مدارک متقاضی و کسب اطمینان از صحت آن‌ها با اطلاعات ثبت‌شده در زمان ثبت‌نام صرفا تحویل شخص متقاضی می‌شود.

۲. با همراه داشتن اصل مدارک هویتی، دریافت کارت به دو روش ذیل انجام می‌پذیرد:

  • مراجعه به شعب و باجه‌های بانک شهر
  • استفاده از کیوسک‌های مستقر در شعب شهرنت بانک شهر در سراسر کشور

۳. متقاضیان صدور کارت ملی هوشمند و فناوری NFC ، نیز در صورت نیاز به صدور فیزیک کارت، می‌توانند با مراجعه به شعب بانک شهر اقدام به دریافت کارت فیزیکی کنند. در این صورت امکان بهر برداری از کارت ملی هوشمند و یا فناوری NFC برای این دسته از متقاضیان پس از صدور فیزیک کارت میسر نخواهد بود.

۴. متقاضیان پس از ثبت‌نام و تأیید هویت و پرداخت سهم برای دریافت بن کارت باید شخصا و صرفاً به شعبه‌ای که در زمان ثبت‌نام انتخاب کرده‌اند و یا پیشخوان‌های شهرنت سراسر کشور مراجعه کنند.

۵. هر فرد تنها می‌تواند یک‌بار تقاضای بن کارت داشته باشد.

۶. بن کارت فقط به شخص متقاضی تحویل داده می‌شود و افرادی که روش کارت مجازی را انتخاب می‌کنند نیاز به مراجعه به شعب بانک را ندارند.

۷. مدارک لازم هنگام دریافت بن کارت، ارائه کارت دانشجویی یا طلبگی معتبر، کارت ملی یا شناسنامه جدید و شماره رهگیری ثبت‌نام در سامانه نیاز است. مدارک دیگر مانند شناسنامه قدیمی یا گواهینامه موردقبول نیست.

۸. مبلغ موجود در بن کارت‌های دانشجویی ۱۵۰ هزار تومان است که ۶۰ هزار تومان آن به‌عنوان یارانه کتاب توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۹۰ هزار تومان آن نیز توسط شخص دریافت‌کننده کارت پرداخت می‌شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا