امور زیربناییراه و ساختمان

تلاش جهت بازگشایی تمام محورهای خراسان جنوبی در ۴۸ ساعت آینده/ پیش‌بینی دو برابر شدن خسارت‌های ۴۸۰ میلیارد ریال قبلی ناشی از سیل

جعفر شهامت گفت: استان خراسان‌جنوبی با بیش از ۱۱هزار کیلومتر راه آسفالت شده از بهمن سال ۹۷ تاکنون شاهد بارش باران و برف به صورت فرا نرمال بوده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از وزارت راه و شهرسازی،جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی درخصوص آخرین وضعیت استان بابت بارش‌ها و روان شدن سیل اظهار کرد: استان خراسان‌جنوبی با بیش از ۱۱هزار کیلومتر راه آسفالت شده از بهمن سال ۹۷ تاکنون شاهد بارش باران و برف به صورت فرا نرمال بوده است.

جعفر شهامت، تصریح کرد: موج جدید بارش‌های سیلابی از یکشنبه ۲۵ فروردین سال جاری آغاز شده است و در این خصوص با دستور استاندار همه نیرو‌ها و دستگاه‌ها در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.  در این خصوص برنامه‌ریزی لازم جهت تحکیم و بازسازی درواسیون‌ها، تنظیم بالادست و پایین دست، آبنماها، پل‌ها و اصلاح وضعیت آنها انجام گرفت.

وی در ادامه عنوان کرد: در همین زمینه در راستای مدیریت میدانی و جلوگیری از آسیب به شهروندان، ۵۳۴ نفر از همکاران راهدار در قالب ۵۲ تیم عملیاتی با بهره‌گیری از بیش از ۲۴۶ دستگاه ماشین آلات راهداری و ۴۴ دستگاه ماشین آلات مربوط به پیمانکاران در بخش خصوصی به صورت مستمر در جهت ایمن‌سازی محورها و ترمیم اضطراری اقدام کردند.

شهامت افزود: در موج اخیر بارش‌ها، بارندگی در تمامی شهرستان‌های استان به وقوع پیوسته که خوشبختانه تلفات جانی ناشی از سیلاب گزارش نشده است اما طبق گزارش‌های اعلام شده در شهرستان‌های طبس، سربیشه، نهبندان و فردوس شدت آسیب‌ها بیشتر بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی، گفت: در حال حاضر محورهای مسدود شریانی شامل محور دیهوک- راور و محور عشق آباد – بردسکن است و محورهای فرعی و روستایی مسدود حاجی آباد-کالشور و حاجی آباد- آهنگران(شهرستان زیرکوه)، طاهرآباد – کجه (شهرستان فردوس)، حلوان- پیر حاجات( عشق آباد طبس)- قاین -رومشتیک ( شهرستان قاین) و حسین آباد – دستگرد شهرستان سربیشه هستند.

وی افزود: مهمترین علت انسداد محورها طغیان رودخانه‌ها و گذر سیل از آبنماهای محورها بوده که بیش‌بینی می‌شود طی ۴۸ ساعت آینده تمامی محورها درحوزه استحفاظی استان قابل تردد باشند.

شهامت، با اشاره به برآورد خسارت وارده به راه‌های استان گفت: براساس ارزیابی انجام شده خسارت ۵ تا ۹۰ درصدی به بیش از ۱۷۲ کیلومتر راه استان با برآورد۴۸۰ میلیارد ریال تا قبل از سیلاب‌های اخیر وارد شده است.

وی ادامه داد: به محض اتمام عملیات بازگشایی محورها، ایمن‌سازی و ترمیم موقت و ارزیابی خسارت وارده به ابنیه فنی، روکش و سازه راه‌ها انجام خواهد شد.

شهامت در پایان گفت: بنظر می‌رسد حجم خسارت در سیلاب‌های روز قبل و امروز بیش از ۲ برابر خسارت سیلاب‌های قبلی باشد به نحوی که بازسازی ۱۰ دستگاه پل و بیش از ۱۰۰ دستگاه آبنما از جمله الزامات فوری است.

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا