بورسبورس اوراق

رشد ۳۵ واحدی شاخص کل بورس/ سهم‌های کوچک همچنان سوگلی بازار سهام

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی همچنان شاهد حمایت سنتی بازارگردان‌های حامی نماگرهای بورس تهران در هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری از جمله «فارس» و «تاپیکو» در کنار مخابرات ایران بودند که شرکت‌های کوچک و اغلب برخوردار از سهام شناوری پایین همچنان برای خریداران خودنمایی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه ۹۶ با افزایش ۳۵ واحدی به رقم  ۷۹ هزار و ۴۲۵ واحد دست یافت.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش ۱۲ واحدی عدد ۲۷ هزار و ۵۷۳ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش ۴۰  واحدی به رقم  ۸۷ هزار و ۵۱۸  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش ۷۰ واحدی به رقم  ۵۵ هزار و ۷۰  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۶۰۷  واحدی عدد  ۱۷۶ هزار و ۳۱۰  واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش یک واحدی به عدد ۹۱۳  واحد رسید.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت  تاپیکو با ۶۳ واحد، فولاد مبارکه با ۳۷  واحد و مخابرات ایران با ۲۵  واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت پالایش نفت اصفهان با ۳۳ واحد ، ایران خودرو با ۲۷  واحد و پالایش نفت تهران با ۲۲ واحد کاهش، بیشتری تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

 ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از ۲۳۹ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۴۹  میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۸۲ هزار و ۱۵۴  نوبت داد و ستد بود.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات بورس اوراق بهادار امروز ۴ اردیبهشت ماه با افزایش همراه بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های صنعتی پارس مینو، داروسازی دکتر عبیدی،‌ آتیه داده‌پرداز، گواهی سپرده عام بانک پارسیان، حق تقدم خرید سهام بیمه حافظ، سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر از سوی ناظر بازار سهام در حالی بازگشایی شد که هیچ نمادی امروز کاندیدای توقف در بازار نبود.

 امروز در بازار ۲ بورس تهران ۱۳۷ میلیون سهم سرمایه‌گذاری بهمن به ارزش بیش از ۱۴.۵ میلیارد تومان از کد شرکت‌های تابعه گروه بهمن به کدهای درون گروهی منتقل شد. در هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه نیز اندکی بیش از ۷۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد.

۳۱.۵ درصد از سهام بانک حکمت ایرانیان نیز به ارزش ۴ میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد. در عین حال اندکی بیش از ۳ میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد  به کد شد.

براساس این گزارش، امروز بورس تهران در حالی شاهد معاملاتی متعادل و کم نوسان بود که اقبال خریداران سهام برای جمع‌آوری سهام شرکت‌های کوچک و یا برخوردار از سهام شناوری پایین در بازار دوم بورس تهران باعث رِنج شدن قیمت سهام در برخی گروه‌های پربیننده این بازار شد.

در این میان گروه دارویی‌ها در انتظار تعدیل قیمت جدید دارو پس از گذشت ۲ سال از عدم افزایش قیمت‌ها همچنان با افزایش تقاضا روبرو است.

امروز در گروه اطلاعات و ارتباطات نیز پس از گذشت یک ماه از توقف «آپرداز» و عدم تغییر با اهمیت در اطلاعات مالی شرکت با صف خرید میلیونی در سقف کامل قیمت‌ها بازگشایی شد.

در این نماد معاملاتی موضوع افزایش سرمایه در کنار جابجایی برخی سهامداران عمده باعث تحلیل‌های خوش‌بینانه در بازار سهام شده است. همزمان در گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن با داغ‌تر شدن برخی خبرها از عرضه اولیه سهام به‌پرداخت ملت‌، امروز «آپ» نیز در سقف کامل قیمت‌ها به صف خرید رسید.

در گروه سرمایه‌گذاری‌ها اما امروز سرمایه‌گذاری سبحان در حالی با درجا زدن قیمت سهام روبرو بود که همچنان سابقه معاملات این سهم حاکی از معاملاتی پرحجم طی دست کم ۸ روز معاملاتی اخیر دارد. در این نماد معاملاتی موضوع افزایش سرمایه به منظور تحصیل و مشارکت در سرمایه‌گذاری‌ در دارایی‌ ثابت باعث شکل‌گیری تحلیل‌های مختلف شده است.

امروز بازار سهام بازاری متعادل و به نسبت کم حجم بود که شرکت‌های کوچک و برخوردار از سهام شناوری پایین در بازار دوم بورس نقش سوگلی‌های آن را در روز کم فروغ بازار پایه فرابورس به دوش می‌کشیدند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا