آموزش کسب و کارکسب و کار

برند شما روی فرش قرمز

پوران درخشنده یکی از کارگردانهای به نام سینمای کشورمان است. هیچگاه از خاطرم نمی رود هنگامی که برای دریافت جایزه سیمرغ بهترین فیلم سینمایی از نگاه تماشاگران “هیس، دخترها فریاد نمی زنند” در جشنواره فیلم فجر به روی صحنه آمد، یک جمله بر زبان آورد : ” مردم چیزی را دیدند که هیات داوران ندیدند! ”

مرجان جانقربان (سخنران و مشاور برندینگ و گرافیست)
مرجان جانقربان (سخنران و مشاور برندینگ و گرافیست)

به نظر می رسد امروز در کشور ما فضای سالم رقابتی برای برندها وجود ندارد و قاعده بازی به طرق غیر معمول و گاهی ناعادلانه در حال تغییر است. راز ماندگاری برند شما در این فضا فقط و فقط نگرش و باور شما و پایبندی به آن است. در واقع شما حق انتخاب یکی از دو راه زیر را دارا هستید:

۱-      همرنگ جماعتی شوید که رای هیات داوران برای آن ها حائز اهمیت است. هیات داورانی که تعدادشان از انگشتان دست هم  کمتر هستند!

همچنین بخوانید

اگر این گزینه را انتخاب کنید، با اشاره به یک نکته بسیار مهم به شما خواهم گفت که شانسی برای ماندگاری برندتان در آینده نخواهید داشت. در حقیقت شاید در کوتاه مدت به نظر موفق باشید اما در طولانی مدت تصویری که از برند شما در ذهن مخاطب به جا می ماند باعث خواهد شد که تنها اه حل برای شما، ترک بازار رقابتی باشد. استفاده از شیوه های  نادرستی و عوام فریبانه ای که با واقعیت فرسنگها فاصله دارد، شیوه هایی که تنها برای جذب مشتری در ابتدای کار استفاده می شود اما در عمل چیز دیگری عائد او خواهد شد. در واقع به جای اجرای صحیح کار بر اساس اصولی که در دنیای برندها  اجرا می شود، با انتخاب این گزینه شما وارد وادی ای خواهید شد  که در ظاهر تصویری زیبا به مخاطب نشان می دهد اما از پایبست ویران است و به دنبال فریب مشتری و نمایش سناریویی است که تنها روی کاغذ زیباست.

۲-      کاری کنید که خود مردم برند شما را انتخاب کنند و آن را برتر بنامند.

با انتخاب این گزینه برند شما در معرض دید نزدیک به میلیونها و بلکه میلیاردها نفر قرار می گیرد. تنها با داشتن این نگرش است که شما شانس موفقیت در طولانی مدت را خواهید داشت. شرط اصلی اجرای صحیح این گزینه، رعایت اصول اخلاق کاری است. عمل به وعده هایی که برند شما به مشتری می دهد. رفتار کردن با او همانگونه که تمایل دارید با شما با صداقت و یک رنگی برخورد شود. این مساله کاملا طبیعی است که هیچ برندی در تمامی مادر کامل نیست. نواقص شما قابل برطرف شدن هستند اما اینکه برندتان را به کونه دیگری به مشتری معرفی کنید نتایج جبران ناپذیری برایتان به ارمغان خواهد آورد. در عصری هستیم که مخاطب کاملا آگاه است و گاهی با چند کلیک ساده و مقایسه شما با برندهای دیگر تفاوت را حس می کند. اجازه بدهید به جای اینکه برای او توهم و حباب کاذب ایجاد کنید، واقعیت را به او نشان دهید. هر روز به دنبال شیوه های اصولی و خلاقانه برای توسعه برند خود باشید. برای طی این مسیر از آموزشها و مشورت با اشخاص متخصص غافل نشوید.

اشاره به یک موضوع بسیار ضروری است. گزینه اول ساده ترین راه و گزینه دوم سخت ترین و گاهی به نظر غیر ممکن ترین راه است اما تلاش و پشتکار برای رسیدن به هدف یعنی نوزده بار شکست خوردن و موفق شدن در بیستمین بار. وقت را هدر ندهید. فرش قرمز منتظر برند شماست.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا