ارتباطات و فناوري اطلاعاتپرداخت الکترونیک

نتایج بررسی: ۹۵ درصد حجم معاملات ارزهای دیجیتال جعلی است!

کوین مارکت کپ و سایت های بسیار زیاد دیگری برای پیگری قیمت ارزهای دیجیتال وجود دارند که کاربران این حوزه از آنها استفاده میکنند. کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) که از اصلی ترین مراجع حال حاضر است، حجم معاملات ۲۴ ساعته بیت کوین را (در حین انتشار این خبر)، ۱۰.۹ میلیارد دلار اعلام میکند که طبق بررسی های جدید ۹۵ درصد این رقم دروغ است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، تیم تحقیقاتی Bitwise که در زمینه کریپتوکارنسی ها تحقیق و بررسی انجام میدهد؛ مستندی ارائه داده که نشان می دهد ۹۵ درصد حجم معاملات ارزهای دیجیتال مهم مانند بیت کوین و ریپل جعلی است. این گزارش نشان می دهد از ۱۰.۹ میلیارد دلار حجم روزانه بیت کوین، چیزی حدود ۴.۵ درصد آن واقعی است و حدود ۹۵ درصد آن توسط صرافی ها جعل می شود.

تیم Bitwise اعلام کرده آمار حجم معاملات ارزهای مختلف را از ۸۱ صرافی مطرح گرفته است که حجم معاملات واقعی خود را اعلام میکنند و رقم واقعی معمالات خود را نشان می دهند. در این بررسی آمار تمام صرافی هایی که زیر ۱ میلیون دلار مبادلات دارند، حذف شده است.

همچنین بخوانید

بعد از بیت کوین، ریپل نیز یکی از متهمان اصلی این بررسی محسوب می شود. توکن XRP در حال حاضر رتبه سوم ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده و حجم مبادلات ۲۴ ساعته آن ۸۰۵ میلیون دلار است. طبق بررسی ۹۰ درصد این حجم دروغ است و ریپل روزانه چیزی حدود ۸۰ میلیون دلار معامله می شود. نکته جالب دیگری نیز وجود دارد که یک پایشگر با نام OpenMarketCap نیز وجود دارد که اطلاعات خود را از صرافی هایی میگیرد که در لیست پولشویی نیستند و در نشان دادن قیمت ها تخلف نمیکنند. جالب است بدانید حجم معاملات ریپل در این پایشگر، ۴۵ میلیون دلار است!

ارزهای دیگر هم سهیم هستند!
طبق تحلیل انجام شده؛ فقط بیت کوین و ریپل نیستند که این مشکل را دارند و ارزهای مهم دیگری در بازار کریپتو دچار این مشکل هستند. بیت کوین کش، لایت کوین و EOS نیز با همان تقریب ۹۰ درصدی؛ حجم معاملات جعلی دارند.

حجم واقعی معاملات لایت کوین، ۱۰۱ میلیون دلار است نه ۲.۹ میلیارد دلار. EOS در حقیقت ۱۲۰ میلیون دلار حجم بازار دارد نه ۲.۲ میلیارد دلار و بیت کوین کش نیز دارای حجم واقعی ۱۴۶ میلیون دلاری است.

سایه سنگین بازارهای جعلی روی صنعت کریپتو
میتوان گفت همانطور که دنیای بیت کوین و آلتکوین ها روز به روز همگانی تر می شود و سازگاری مردم جهان با آن بیشتر میشود، این بازی با ارقام بازار و و نشان دادن رقم های جعلی نیز افزایش پیدا میکند. به نظر می رسد یکی از بهترین راهکارها برای جلوگیری از این اتفاق؛ استفاده از صرافی های غیرمتمرکز و گستردگی جامعه کریپتو است.

لازم به ذکر است در این مدت اخیر، چیزی حدود ۵۲ میلیارد دلار به حجم کل بازار کریپتو اضافه شده است که حتی با در نظر گرفتن این فرمول که ۱۰ درصد آن واقعی باشد، چیزی حدود ۵ میلیارد دلار وارد این بازار شده است که خود رقم خوب و قابل قبولی محسوب می شود.

منبع
میهن بلاکچین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا