انرژی

حسن نژاد: دولت در رود ارس نیروگاه بسازد

نماینده مردم مرند و جلفا با اشاره به توافق نامه سه‌جانبه ایران، ارمنستان و آذربایجان در خصوص ایجاد نیروگاه بر روی رود ارس بیان کرد: کشورهای مقابل در حال ساخت نیروگاه هستند ولی کشور ما اقدامی نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد حسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی نوبت صبح امروز مجلس در تذکر به رئیس جمهور بیان کرد: این سیل‌های اخیر خسارت زیادی را وارد کرده است. گویا این خسارتها و جبران این خسارتها را صرفاً می‌خواهند بر عهده شبکه بانکی بگذارند. ذخیره را کاهش دهند و پول چاپ کنند. اگر ما می‌خواهیم یک خرابی را آباد کنیم نباید موجب تخریب اقتصاد کشور بشویم. ما باید در این خصوص از روش‌های علمی و منطقی بهره بگیریم.

وی در تذکری به وزیر نیرو اظهار کرد: دولت با ارمنستان و جمهوری آذربایجان توافق نامه امضا کرد که مبنی بر آن بر روی رود ارس نیروگاه ساخته شود کشورهای مقابل در حال ساخت نیروگاه هستند ولی کشور ما هنوز هیج اقدامی نکرده است. اگر قصد کاری نداشتیم چرا موافقت نامه امضا کردیم که اجازه دادیم دیگران از ارس آب بردارند؟ چرا خودمان این کار را انجام نمی‌دهیم؟ حضرت آقا در خصوص آب‌های مرزی لطف داشتند که برای مرند و جلفا هزینه انجام شد ولی اصل بهره برداری ۵ درصد باقی مانده آن هنوز به پایان نرسیده که خواهان اتمام آن هستیم.

همچنین بخوانید

حسن نژاد در تذکری به وزارت ارتباطات از آنتن دهی جاده‌های مرزی انتقاد کرد و گفت: این آنتن دهی در جاده‌های مرزی به صورت رومینگ است که این موضوع در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست و باید به آن رسیدگی شود.

وی در پایان به تذکری به وزیر راه بیان کرد: با توجه به برگزاری هزاران جلسه در کمیسیون عمران برگزاری جلسات زیاد در دفتر خودتان و هزاران وعده، ولی وعده‌ها عملیاتی نشدند و هرچه گفته شد مانند ساخت زیرگذر و ساماندهی جاده‌ها و آسفالت سازی مورد توجه قرار نگرفت. اگر زیرمجموعه شما کاری نمی‌کند یا حرفتان را قبول نمی‌کند جلسه برگزار نکنید تا ما هم براساس صحبت‌های گفته شده به مردم دروغ نگوییم. اگر می‌خواهید در عمل این مباحث را نشان دهید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا