بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

خلاق ترین شرکت‌های جهان در به کارگیری هوش مصنوعی

گروه مشاوران بوستون که شرکتی در زمینه راهنمای پیشروی استراتژی کسب و کار در جهان به شمار می رود، فهرستی از ۵۰شرکت جهان در زمینه به کارگیری هوش مصنوعی، پلتفرم ها و اکوسیستم ها در سال ۲۰۱۹منتشر کرده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، نتایج تحقیقات نشان می دهد بیشتر این شرکت ها از هوش مصنوعی استفاده می کنند و رابطه ای معنادار بین بهره گیری شرکت ها از هوش مصنوعی و میزان نوآوری آنها وجود دارد.

براساس این گزارش، شرکت هایی که در فهرست خلاق ترین شرکت های سال ۲۰۱۹ (به ویژه ۱۰ شرکت اول) قرار گرفته اند در سطح گسترده ای از هوش مصنوعی و سیستم عامل ها استفاده می کنند.

این گزارش نشان می دهد که گوگل پس از ۱۳ سال شرکت اپل را در جایگاه اول پست سر گذاشته است. در جایگاه دوم شرکت آمازون قرار گرفته که علاوه بر استفاده از هوش مصنوعی در تجارت خُرده فروشی، تکنولوژی تشخیص صدا (Alexa) و خدمات مبتنی بر پلتفرم (Amazon Web Services) پیشگام بوده است.

اپل در ردیف سوم به نرم افزار شناسایی صدای پیشرو (SIRI) کمک کرد و یک محیط کار مجازی برتر برای توسعه دهندگان برنامه با پلتفرم IOS خود ارائه کرد.

مایکروسافت به عنوان چهارمین شرکت خلاق نیز از یک شرکت نرم افزاری به یک شرکت ارائه دهنده خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی و پلتفرم تبدیل شده و تکامل یافته است.

براساس این گزارش، شرکت های سامسونگ، نتفلیکس، آی بی ام، فیس بوک، تسلا و آدیداس به علاوه چهار شرکت بالا، ۱۰ شرکت اول فهرست خلاق ترین شرکت ها در استفاده از هوش مصنوعی، اکوسیستم و پلتفرم ها هستند.

نتایج تحقیقات این شرکت همچنین نشان می دهند که از هر ۱۰ شرکت مورد بررسی، ۹ مورد از آنها در حال سرمایه گذاری در زمینه هوش مصنوعی هستند. ۳۰ درصد شرکت ها انتظار دارند طی سه تا پنج سال آینده، هوش مصنوعی در میان حوزه های نوآوری، بالاترین تاثیرگذاری را بر کسب و کار آنها داشته باشد.

تقریبا ۳۰ درصد شرکت ها، هوش مصنوعی را به طور فعال در برنامه های نوآوری خود قرار داده اند.

۴۶ درصد از شرکت های پیشرو در زمینه هوش مصنوعی اظهار کرده اند که بیش از ۱۶ درصد از فروش آنها به دلیل بهره گیری از هوش مصنوعی بوده است.

۵۵ درصد از شرکت های پیشرو در زمینه هوش مصنوعی، برای پروژه های هوش مصنوعی خود از فروشندگان و متخصصان خارجی استفاده کرده اند.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا