اقتصاد کلانصوت

تورم درد مزمن اقتصاد ایران

یک کارشناس بانکی و مالی گفت: تورم درد مزمن اقتصاد کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  ایمان زنگنه در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: تورم علاوه بر اینکه درد مزمن اقتصاد کشور است خیلی از مصائب و مشکلات را در جامعه دامن می زند.

وی همچنین اظهارداشت: هرساله برارزش کالا و خدمات در جامعه افزوده می شود اما ارزش اسمی سکه ها و اسکناس ها تغییری پیدا نمی کند.

این کارشناس پولی و بانکی گفت: مشکل اصلی اینکه به نسبتی که قیمت ها افزایش پیدا می کند به ابعاد، اندازه و ارزش سکه ها و اسکناس ها افزوده نمی شود.

وی همچنین در خصوص پیشنهاد حذف چهار صفر از واحد پول کنونی کشور از سوی بانک مرکزی به رادیو اقتصاد افزود: کاسته شدن از ارزش اسمی اسکناس ها باعث شده مردم در محاسبات عادی و روزمره بصورت غیررسمی واحد تومان را جایگزین ریال کنند.

زنگنه اظهارداشت: تسهیل در مبادلات، کاهش هزینه های چاپ پول و اسکناس، افزایش کارکرد اسکناس و سکه ها در نظام پرداخت ها و تسویه نقدی و غیره از جمله مزیت های طرح حذف چهار صفر از واحد پول ملی است.

وی در ادامه یادآورشد: اگر سئوالی به این مضمون مطرح شود که آیا اقدام مزبور از سوی بانک مرکزی روی متغیرهای حقیقی اقتصاد تاثیر دارد یا خیر بدون شک جواب به این پرسش منفی است چون حذف صفر هیچ تاثیری روی متغیرهای مدنظر ندارد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا