امور زیربناییتعاون و اشتغال

قوانین کارگری نیازمندبازنگری است/لزوم افزایش حمایت قانونی ازکارگر

اراک- دبیرکل خانه کارگر گفت: قوانین حوزه کارگری در کشور نیازمند بازنگری و اتخاذ رویکرد حمایت گرایانه در این قوانین نسبت به کارگران است.

به گزارش آرمان اقتصادی، علیرضا محجوب روز دوشنبه در مراسم تجلیل از کارگران و تلاشگران عرصه کار و تولید استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: موضوع امنیت شغلی، معیشت و حقوق کارگران و ایمنی و حفاظت در کارگاه ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد و نباید حقوق این قشر زحمتکش تضییع شود.

وی افزود:اعتراضات کارگری به هیچ عنوان به معنای وجود خصومت و دشمنی با کارفرمایان نیست بلکه قشر کارگر تنها می خواهند حق و حقوق آنان استیفا شود و اگر اعتراض می کنند در راستای جلوگیری از تضییع حق آنها است.

همچنین بخوانید

رئیس کنفدراسیون کارگری مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید فرصت و تریبونی برای کارگران فراهم شود تا بتوانند دغدغه ها و مشکلات خود را مطرح کنند و در رابطه حقوق حقه شان مطالبه گری داشته باشند.

محجوب خاطرنشان ساخت: در حال حاضر تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور به دلیل خصوصی ناصحیح با مشکلات متعدد مواجه شده اند که تبعات این مشکلات شامل حال کارگران آنها شده است.

دبیرکل خانه کارگر تصریح کرد: در راستای تصویب قوانین حمایتی از کارگران در مجلس باید اقدام شود چرا که قوانین کنونی حوزه کارگری در کشور نیازمند بازنگری و اتخاذ رویکرد حمایت گرایانه نسبت به کارگران است.

وی ادامه داد: کمیسیون اجتماعی مجلس اخیرا در رابطه با قانون کار جلساتی تشکیل داده و قوانین این حوزه را مورد بررسی قرار داد که امیدواریم مسئولان مربوطه هر چه سریع‌ تر به این مسائل رسیدگی کنند.

محجوب افزود: امیدواریم با همراهی مجلس، مشکلات مربوط به تفاوت حقوق، دستمزد و معیشت کارگران در بخش خصوصی و دولتی رفع شده و زمینه رضایتمندی این قشر فراهم شود.

رئیس کنفدراسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره هفته کارگر و روز جهانی کارگر بیان کرد: در هفته کارگر سال جاری موضوعاتی همچون امنیت شغلی، معیشت کارگران، حقوق زنان کارگر، ایمنی و حفاظت کارگران مطرح شده و مورد تاکید قرار می گیرد.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا