ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

هنوز با آمریکا مذاکره نکردیم!

هواوی به تازگی خاطرنشان کرده که تاکنون در خصوص فروش مودم‌های ۵G به اپل با این شرکت هیچ مذاکراتی نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، چندی پیش گزارش‌های متعددی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد هوآوی تصمیم گرفته است برخلاف آنچه تمامی تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه فناوری انتظار دارند، چیپ‌ست مودم‌های ۵G خود را در اختیار شرکت آمریکایی اپل قرار دهد و بدین ترتیب ضربه بزرگ و مهلکی به اقدامات خصمانه و بازی سیاسی که دولت آمریکا علیه این غول تکنولوژی چینی به راه انداخته‌اند وارد کند.

حالا به تازگی کن هو، مدیر جایگزین هواوی اعلام کرده است که تاکنون در این خصوص با شرکت اپل مذاکره نکرده است.

همچنین بخوانید

اعلام این مقام ارشد هواوی می‌توانند بیانگر این حقیقت باشد که این شرکت چینی قصد داشته که چیپست مودم‌های شبکه اینترنت خود را در اختیار اپل قرار دهد. بنابراین گمانه زنی و گزارش‌های قبلی که در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شده بود، تا حد زیادی تأیید و اثبات شد.

این در حالی است که قبلاً نیز به نظر می‌رسید اپل منتظر تأمین کننده قبلی خود یعنی شرکت اینتل مانده تا چیپ‌ست مودم‌های اینترنت ۵G مورد نیاز گوشی‌های خود را تأمین کند که اخبار مرتبط با آن حاکی از آن است که ظاهراً اپل باید بدین منظور تا سال ۲۰۲۱ میلادی منتظر بماند. بنابراین بسیار محتمل به نظر می‌رسد که اپل به دنبال یافتن یک شرکت جایگزین برای تأمین تراشه‌های مودم مجهز به قابلیت پشتیبانی از اینترنت ۵G باشد.

بر اساس گزارش رویترز، سخنان این مقام ارشد هواوی در حالی رسانه‌ای شده است که رن ژانگ فی، مؤسس شرکت مذکور پیش‌تر به شبکه سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرده بود که هواوی با فروش چیپست های مودم اینترنت ۵G مشکلی ندارد و به این فکر اندیشیده است.

با اینکه نزدیک به یک سال است که رابطه میان شرکت چینی هوآوی و شرکت‌های آمریکایی تحت تأثیر سیاست‌های خصمانه و بازی‌های سیاسی دونالد ترامپ تیره و تار شده است، با این حال وی قصد دارد که چیپ ست‌های مودم ۵G خود را به اپل بفروشد تا بدین ترتیب بتواند این غول تکنولوژی آمریکایی را تبدیل به بزرگترین مشتری خود کرده و با این کار مشت بزرگی به دهان سیاستمداران آمریکایی که وضعیت درآمدزایی و سودآوری هواوی را نشانه گرفته‌اند، بزند.

با این اقدام هواوی سعی دارد که به تدریج جای تأمین کنندگان مودم‌های مورد نیاز اپل نظیر شرکت‌های کوالکام و اینتل را بگیرد و جا پای خود را در ایالات متحده آمریکا محکم کند.

انتهای پیام

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا