امور زیربناییتعاون و اشتغال

صنعت استان مرکزی درحال فقیرشدن است/مطالبات کارگری راپیگیری می کنم

اراک- دبیرکل خانه کارگر و رئیس کنفدراسیون کارگری مجلس گفت: صنعت در استان مرکزی در حال فقیر شدن بوده و برای بازگشت به دوران درخشان گذشته، نیازمند یکسری تغییرات و تمهیدات است.

علیرضا محجوب روز دوشنبه طی سفر یک روزه خود به استان مرکزی، در جمع خبرنگاران در اراک، اظهار داشت: استان مرکزی یکی از کانون ها و قطب های اصلی صنعت کشور به شمار می رود ولی با شرایط به وجود آمده، صنعت این استان در حال فقیر شدن است که باید برای برگرداندن آن به حیات دوباره، یک راهکار اساسی و اصولی پیدا کرد.

دبیرکل خانه کارگر و رئیس کنفدراسیون کارگری مجلس شورای اسلامی افزود: دولت و صاحبان صنایع بایستی بستر بهبود وضعیت واحدهای صنعتی را فراهم آورند و از کارگران و صنعت به طور جدی حمایت کنند.

محجوب بیان کرد: مسئولیت من به عنوان دبیرکل خانه کارگر و رئیس کنفدراسیون کارگری مجلس، پیگیری مسایل، دغدغه ها و مشکلات کارگران صنایع و در عین حال بازگشایی گره هایی است که کارگران را دچار مشکل کرده است.

وی تاکید کرد: طبق قانون هدف باید صیانت از کارخانه و واحد صنعتی باشد، اما چنانچه کارفرما و صاحب یک کارخانه و شرکت توانایی ادامه فعالیت نداشته باشد، پرداخت دیون ممتازه باید اجرا شود و در اولویت می باشد که شامل حق و حقوق و مطالبات کارگران آن واحد صنعتی است.

دبیرکل خانه کارگر و رئیس کنفدراسیون کارگری مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: در مجلس به منظور مساعدت با برخی واحدهای بزرگ که در حال حاضر نیمه فعال و در معرض تعطیلی هستند، پیشنهاد دادیم وجوهی در اختیارشان قرار گیرد، مشروط به اینکه صاحبان این شرکت ها وجوه را در مسیر حل مشکلات به کار گیرند و در واقع از حیات آن شرکت صیانت شود.

محجوب با اشاره به مشکلات کارگری چند سال اخیر در استان مرکزی گفت: در هیچ شرایطی حمایت از کارگران را کنار نخواهیم گذاشت و برای رفع مشکل آنان رایزنی و مذاکره می کنیم، البته در استان مرکزی اقداماتی برای حل مشکلات کارگری در حال پیگیری است که امیدواریم ثمرات مطلوب و رضایت بخشی داشته باشد.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا