اقتصاد کلان

تقویت تولید با ایجاد شفافیت اقتصادی

 

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفـت: یکی از راهکارهای تقویت تولید در سال «رونق تولید» ایجاد اقتصاد شفاف، سالم وبی حاشیه است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  داود محمدی در گفتگو با برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به طرح اهالی خانه ملت درباره تشویق افشاکنندگان فساد افزود: برای تحقق شفاف سازی تحرکات اقتصادی و مسائل مالی مجلس نشینان نسبت به ایجاد یک سازمان تصمیماتی اتخاذ کردند تا بتوان در حوزه اقتصادی روشنتر گام برداشت.

وی با اعلام این مطلب که طرح تشویق افشاکنندگان فساد در نوبت طرح در صحن علنی مجلس قرار دارد تا به زودی در دستور کار قرار گیرد، اظهارداشت: اجرای این طرح کمک وافری به رونق تولید می کند.

نماینده اهالی قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بدون شک با اجرای طرح مدنظر تولیدکنندگان در رقابت سالم و برابر قرار خواهند گرفت تا عده ای با برخورداری از مزیت ها و ویژه خواری ها نتوانند یکه تاز میدان تولید باشند.

وی افزود: افراد محدودی در جامعه هستند که به بی راهه می روند، ناهنجاری ها را دنبال می کنند و در حوزه های مختلف فساد ایجاد می کنند اما وجود این تعداد اندک هم برای کشور مضر است.

محمدی تنها راه علاج مبارزه با فساد را ایجاد شفافیت دانست و با بیان اینکه مبارزه با فساد در همه جهان با ایجاد شفافیت تحقق یافته است، گفت: توسعه دولت الکترونیک در ابعاد مختلف گامی ارزشمند در جهت شفافیت زایی و ارتقای نظام سلامت است.

وی به رادیو اقتصاد یادآور شد: وقتی طرحی در مجلس شورای اسلامی طرح می شود در مورد همه جوانب موضوع به نظرات بخش خصوصی، دولت، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، اهالی خانه ملت و کارشناسان توجه می شود تا قانونی جامع و مانع به تصویب برسد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا