تجارتصنعت، معدن، تجارت

با توقف کالا در گمرک دردی دوا نمی شود

عضو هیئت مدیره مجمع عالی واردات گفت: توقف کالا در گمرک هیچ دردی را دوا نمی کند از اینرو می طلبد کالاها در کوتاه ترین زمان ممکن به داخل کشور هدایت شوند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  علیرضا مناقبی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: کالای که به گمرک جمهوری اسلامی می رسد در هر صورت پولی که از جیب این مملکت خارج شده است حالا چه از جیب یک واردکننده یا سیستم بانکی به هر حال پولی که مردم پرداخت کرده اند.

وی همچنین اظهارداشت: کالاهای که به گمرک وارد می شود کالاهای قانونی و مورد نیاز جامعه است.

همچنین بخوانید

عضو هیئت مدیره مجمع عالی واردات گفت: هیچ کالایی بدون احساس نیاز در جامعه از سوی واردکنندگان به کشور وارد نمی شود.

وی در ادامه افزود: روش های تسهیل کالا از گمرکات هرچه باشد به نفع کشور است.

مناقبی اظهارداشت: هرچه قدر مدت زمان ماندگاری کالا در گمرکات بیشتر باشد بدون شک منجر به گرانی و کمبود کالا در جامعه می شود.

وی ضمن بیان این جمله که ورود تعداد زیادی از کالاهای مصرفی در حال حاضر به کشور ممنوع است، گفت: کالاهایی که هم اکنون در حال ورود به مملکت بوده بیشتر واسطه ای و کمک به تولید و اشتغال داخل و همینطور کالاهای اساسی مورد نیاز جامعه است بنابراین باید با سهولت و در کوتاه ترین زمان ممکن از سیستم گمرک ترخیص و در اختیار تولید کندگان و مصرف کنندگان قرار گیرد.

عضو هیئت مدیره مجمع عالی واردات در ادامه مصاحبه با اشاره به اینکه تصمیم گیرها هنوز در کشور بر مبنای آزمون و خطاست، افزود: تداوم چنین رفتاری به جامعه لطمات شدیدی وارد می سازد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا