بین الملل

نفت برنت ۷۲ دلاری شد/رشد تقاضای پالایشگاه‌های چین

روز چهارشنبه، با نشانه‌هایی از تقاضای بالای پالایشگاه‌های چین، که دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت خام در جهان است، قیمت‌های نفت خام برای دومین روز متوالی رشد کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، با نشانه‌هایی از تقاضای بالای پالایشگاه‌های چین، که دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت خام در جهان است، قیمت‌های نفت خام برای دومین روز متوالی رشد کرد. این درحالی است که با کاهش تولیدات تولیدکنندگان بزرگ و افت غیرمنتظره ذخایر انبارهای نفت آمریکا، قیمت‌ها تقویت شده بود.

تا ساعت ۱۲:۵۰ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، ۳۲ سنت یا ۰.۴۵ درصد رشد کرد و به ۷۲.۰۴ دلار رسید، در حالی که پیش از این در اوایل معاملات امروز رکورد ۷۲.۱۰ دلار را هم ثبت کرده بود که بالاترین میزان آن از ۸ نوامبر تا کنون و بالاترین قیمت امسال است.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۴۳ سنت یا ۰.۶۷ درصد رشد کرد تا به ۶۴.۴۸ دلار برسد.

داده‌های اداره ملی آمار چین که در روز چهارشنبه منتشر شد نشان داد که در ماه مارچ واردات پالایشگاه‌های چین ۳.۲ درصد رشد کرد و به ۵۳.۰۴ میلیون تن، یا ۱۲.۴۹ میلیون بشکه در روز رسیده است. این داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که اقتصاد چین در ۳ ماهه اول ۶.۴ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

با بهبود قابل‌توجه چشم‌انداز تقاضا، پس از انتشار داده‌های چین، روند قیمت‌ها با بهتر شدن امید به رشد اقتصاد جهان و افزایش ریسک‌پذیری، صعودی شد.

اما از سوی دیگر، درحالی که تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کردند میزان ذخایر نفت خام انبارهای آمریکا این هفته ۱.۷ میلیون بشکه افزایش پیدا کند، مؤسسه سوخت آمریکا اعلام کرد این ذخایر ۳.۱ میلیون بشکه کاهش یافته‌اند.

داده‌های رسمی میزان ذخایر انبارهای آمریکا، امشب توسط اداره اطلاعات انرژی این کشور، منتشر خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا