صنعت، معدن، تجارتكشاورزی و دامپروری

ارزانی پیاز در راه است

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: طی روزهای آینده قیمت پیاز در بازار کاهش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اسدالله کارگر در گفتگو با برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با اعلام این مطلب که عامل گرانی پیاز صادرات آن به کشورهای دیگر بوده است، افزود: قیمت پیاز در بازار به محض اعلام ممنوعیت صادرات این محصول هر کیلو نزدیک به دو هزار تومان کاهش پیدا کرد.

وی همچنین اظهارداشت: تدوین برنامه بلند مدت در کاشت محصولاتی مانند پیاز، سیب زمینی و غیره از افزایش بی رویه قیمت ها در بازار مصرف جلوگیری می کند.

همچنین بخوانید

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران با تاکید بر اینکه در زمان گرانی یک محصول سودی نصیب کشاورز نمی شود، اظهار داشت: ایجاد تعادل در بازار محصولات کشاورزی از وظایف وزارت جهاد کشاورزی است.

وی ضمن اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی با ارائه برنامه کشت به کشاورز می تواند در تنظیم بازار محصولات کشاورزی نقش موثری ایفا کند به رادیو اقتصاد یادآور شد: فاصله میان کاهش و افزایش قیمت میوه ۲۰ تا ۲۵ روز است.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی، سید وحید موسوی، حمید رضا کجوری و مهدی شیار» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.


 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا