انرژی

جبران نیمی از خسارت سیل به اراضی کشاورزی

 

معاون سابق توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: نیمی از خسارت های وارد شده به زمین های کشاورزی در مناطق سیل زده قابل جبران است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  ابوالفضل رضوی در گفتگو با برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: وسعت زمین های کشاورزی مطلوب در کشور به قدری زیاد است که با سرعت عمل می توان بیش از نیمی از خسارت های سیلاب را به راحتی جبران کرد.

همچنین بخوانید

وی با تاکید بر اینکه نیمی از خسارت های سیلاب به اراضی کشاورزی به سه شرط جبران می شود، اظهارداشت: وجود اراده ملی برای جبران خسارت ها با همکاری تمامی دستگاه های دولتی و وابسته به حکومت با همراهی مردم نخستین شرط جبران نیمی از خسارت های مدنظر است.

معاون سابق توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری جلوگیری از تنگ نظری در کمک به سیل زدگان و تلاش بی وقفه و شبانه روزی مسئولان و مردم را دو شرط دیگر جبران نیمی از خسارت های سیلاب به اراضی کشاورزی ذکر کرد.

وی همچنین گفت: بطورکلی اگر کمیته های فرادولتی ایجاد نشود تا با مشارکت مردم مناطق سیل زده را بازسازی کنند مسائل فرهنگی و اجتماعی جدی به وجود خواهد آمد.

رضوی ضمن اشاره به اینکه هر شهرستان سیل زده باید از سوی یکی از سازمان های مردم نهاد بازسازی شود، افزود: رسوبات رسی دانه ریز در زمین های کشاورزی درگیر سیلاب گاهی تا یک متر نشست کرده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: رسوبات رسی مدنظر مانع حاصلخیزی خاک می شود که برای جلوگیری از این وضعیت در زمین های درگیر سیلاب باید چند بار شخم عمیق زده شود تا قابل کشت باشد.

معاون سابق توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به رادیو اقتصاد یادآور شد: اگر در اراضی کشاورزی درگیر سیل چند بار شخم عمیق زده نشود بسیاری از این زمین ها از دست می رود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا