اقتصاد کلان

قیمت پایه ۷۰۰ میلیارد تومانی هیات واگذاری برای ماشین‌سازی تبریز؛ هر قیمت‌گذاری دیگر فاقد مبنای کارشناسی است

رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه اخیرا برخی افراد قیمت‌های متفاوتی برای شرکت ماشین سازی تبریز اعلام کردند، تاکید کرد: اعلام هرگونه قیمتی برای شرکت ماشین سازی تبریز فاقد مبنای کارشناسی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، میر علی اشرف عبدالله پوری حسینی اظهار داشت: شرکت ماشین سازی تبریز طی چهار سال گذشته، یازده نوبت به مزایده گذاشته شده، ولی متاسفانه در این ۱۱ نوبت، سازمان خصوصی سازی تقاضایی دریافت نکرده و اصطلاحاٌ مزایده پوچ درآمده است.

وی تصریح کرد: همین امر نشان می دهد قیمت پایه و شرایط واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز با سود آوری و بازدهی آن هیچ  تناسبی نداشته، بنابراین بخش خصوصی رغبتی برای خرید این شرکت ندارد.

همچنین بخوانید

رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه آخرین بار در سال ۱۳۹۴ شرکت ماشین سازی تبریز به مزایده گذاشته شد، خاطرنشان کرد: در انتهای فعالیت دولت دهم، واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز به بانک صادرات بابت رد دیون در دولت تصویب شد و در ابتدای دولت یازدهم این شرکت با قیمت تعیین شده از سوی هیات واگذاری به بانک صادرات پیشنهاد شد، اما بانک صادرات از خرید شرکت ماشین سازی تبریز از دولت امتناع کرد.

پوری حسینی افزود: در آخرین مزایده شرکت ماشین سازی تبریز در سال ۱۳۹۴، این شرکت با قیمت ۶۱۱ میلیارد تومان متقاضی خرید نداشت و با مصوبه هیات وزیران و هیات واگذاری با همین قیمت به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار شد و از همان زمان چون این صندوق تمایلی برای خرید شرکت ماشین سازی تبریز نداشت اعلام کرد این شرکت را با همان قیمت فروخته و پولش را بابت بدهی به خزانه پرداخت کنید.

وی اظهار داشت: یکی از موانع واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز، عدم امکان قانونی برای واگذاری این شرکت به “شستا” بابت طلبش از دولت بود که از این مانع، به عنوان لجاجت سازمان خصوصی سازی تعبیر شد.

رئیس سازمان خصوصی سازی در پایان، قیمت پایه تعیین شده از سوی هیات واگذاری را ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و تاکید کرد: قاطعانه اعلام می‌کنم هرگونه قیمت گذاری از سوی هر فردی، برای شرکت  ماشین سازی تبریز فاقد مبنای کارشناسی است.

منبع
شادا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا