بانکبانک و بیمه

مدیرعامل بانک کشاورزی: حمایت از سیل زدگان در اولویت اقدامات اعتباری بانک کشاورزی است

 

بانک کشاورزی درپی وقوع سیل اخیر و از نخستین ساعات بروز حادثه، اقدامات شایان توجهی را در حمایت از هموطنان آسیب دیده به ویژه کشاورزان خسارت دیده به انجام رسانده است و درحال حاضر، دستگیری از سیل زدگان و اجرای برنامه های حمایتی دولت در اولویت اقدامات و برنامه های این بانک قرار دارد.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک کشاورزی، روح اله خدارحمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این بانک در جریان برگزاری همایش مدیران با بیان مطلب فوق اظهار داشت: نخستین اقدام بانک کشاورزی هم زمان با وقوع سیل، توقف پیگیری وصول مطالبات از سیل زدگان و قطع پیامک های پیگیری و اخطار سررسید تسهیلات بود و در گام  بعدی، بر اساس دستور بانک مرکزی، دستورالعمل بند خ تبصره ۳۳ متناسب با شرایط خسارت دیدگان برای امهال بدهی سیل زدگان در حال اجرا است.
وی افزود: بانک کشاورزی همچنین به منظور تسریع در پرداخت غرامت به بیمه گذاران صندوق بیمه کشاورزی، علاوه بر تامین نقدینگی مورد نیاز به صورت ضربتی ، با اعزام کارشناسان به مناطق سیل زده درحال ارزیابی خسارت و پرداخت غرامت به کشاورزان خسارت دیده است.
خدارحمی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح مصوبات دولت برای حمایت از سیل زدگان و تکالیف بانک کشاورزی پرداخت و تصریح کرد: علاوه بر کمک بلاعوض که با عاملیت بنیاد مسکن برای جبران آسیب وارده به منازل شهری و روستایی، محل های کسب و کار و لوازم و اثاثیه منزل و دفاتر کار پرداخت می شود، مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۵ درصد برای جبران خسارت تخریب کامل منازل شهری، مبلغ ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۴ درصد برای جبران خسارت تخریب کامل منازل روستایی و ۱۲ میلیون تومان تسهیلات برای آسیب های جزیی و خسارت ابزار و وسایل خانه و محل کار، توسط شبکه بانکی پرداخت خواهد شد.
وی افزود: طبق مصوبه دولت برای جبران خسارت وارده به مزارع و باغات نیز علاوه بر کمک بلاعوض که از سوی دولت اختصاص یافته، تسهیلات بانکی با نرخ ۴ درصد طبق بخشنامه و با معرفی وزارت جهاد کشاورزی از طریق بانک های عامل به کشاورزان خسارت دیده پرداخت می شود.
خدارحمی با تاکید بر این که پرداخت تسهیلات مصوب به سیل زدگان، امهال بدهی خسارت دیدگان و تامین بذر در این مناطق بایستی در اولویت اقدامات مدیریت استان ها باشد، خاطرنشان کرد وقوع سیل به هیچ عنوان عامل بازدارنده و مانعی برای عمل به برنامه های تعهدی استان ها نخواهد بود و بایستی با استفاده از ظرفیت ها و نقاط قوت، کاستی ها را جبران کنند.
وی در ادامه به اقدامات خداپسندانه بانک کشاورزی در حمایت از سیل زدگان اشاره کرد و اظهار داشت: پرداخت ۵۰۰میلیون تومان کمک نقدی در قالب شبکه بانکی ، اختصاص تنخواه برای مدیریت شعب بانک در استان های سیل زده و اهدای حداکثر ۳ روز حقوق کارکنان بانک کشاورزی به هلال احمر ، از جمله این اقدامات بوده است.
خدارحمی تاکید کرد: برای کمک به همکاران خسارت دیده در استان های سیل زده تمام تلاش خود را معطوف داشته ایم تا مشکل اسکان و سایر نیازهای آن ها مرتفع شود.
وی در پایان سخنان خود، از مدیران شعب بانک در استان ها خواست تا تعامل با روسای سازمان های جهاد کشاورزی و ستادهای بحران استان ها را برای هماهنگی و تسریع در رفع مشکلات مناطق سیل زده مورد توجه قرار دهند.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا