بانک و بیمهبیمه

مدیرعامل بیمه کارآفرین: خسارت سیل به بازار بیمه رسید

 

ضرابی گفت: شرکت‌های بیمه‌ حساب شده به استقال تمامی حوادث احتمالی می‌روند اما به علت خسارت سیلاب اخیر باید برای حفظ ثبات و بقاء خود در آینده، برنامه دقیقی تدوین کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عبدالمحمود ضرابی مدیرعامل بیمه کارآفرین درمورد مهمترین دغدغه کنونی فعالان بازار بیمه اظهار کرد: سیلابی که چندی پیش در برخی از شهر‌ها اتفاق افتاد، باعث به وجود آمدن معضلاتی برای صنعت بیمه کشور شده است.

 

ضرابی ادامه داد: سیل اخیر باعث شد تا تمامی بیمه‌های فعال به نسبت میزان پوشش‌دهی و تعهدات خود خسارت‌ ببینند اما حداقل تا یک ماه آینده نمی‌توان برآورد دقیقی از مجموع خسارت وارده به این صنعت داشت.

مدیرعامل بیمه کارآفرین مطرح کرد: در این اتفاق روستا‌ها به واسطه فراوانی بافت‌ فرسوده و نامتناسب بودن کیفیت ساخت‌و‌ساز‌ها متحمل زیان بیشتری در مقایسه با مراکز استان‌ها شده‌اند که این موضوع بحث‌برانگیز شد.

وی در مورد بیمه مناطق روستایی و حاشیه‌ای اضافه کرد: تعداد زیادی از واحد‌های مسکونی آسیب دیده مربوط به منازل روستایی و سکونت‌گاه‌هایی که توسط نهاد‌های متولی شامل پوشش عمومی شده‌اند، است.

ضرابی با تاکید بر اینکه بیمه های تخصصی و به بیان دیگر بیمه اتکایی هم در برابر خسارت این اتفاق مصون نماند، تصریح کرد: بیمه‌های اتکایی همانند دیگر بیمه‌های عمومی برای اشتراک‌های خود بیمه‌نامه صادر کرده‌اند که این موضوع حاکی از مسئولیت آنها در قبال ضرر بیمه‌هاست.

مدیرعامل بیمه کارآفرین در پیش‌بینی‌های خود از میزان صدمه‌ واردشده بر رسته بیمه‌گذاران، بیان کرد: این سیلاب خسارت‌های مالی زیادی را در پی داشت اما خوشبختانه عده اندکی از شهروندان لطمه دیدند که البته این موضوع اقبال‌نیکویی برای شرکت‌های فعال بیمه‌‌ عمر هم به دنبال داشته است و به این ترتیب در میان شرکت‌های بیمه‌گذار، این گروه کمترین آسیب را دیدند.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا وجه حاصل از دریافت حق بیمه و به دنبال آن سودی که از این نقدینگی به وجودآمده است، می‌تواند ضرر و زیان‌ شرکت‌های بیمه‌ را برطرف کند؟ گفت: در این باره نمی‌توان قضاوت یکسانی از تمامی شرکت‌های فعال در حوزه بیمه داشت؛ به طور مثال بیمه‌های درمانی و شخص ثالث در مقایسه با دیگر بیمه‌‌گذاران سود زیادی از کسب‌و‌کار خود دریافت نمی‌کنند.

ضرابی دراین‌مورد افزود: البته سود حاصل از فعالیت‌ آنها پاسخگوی تعهدات آنهاست و حساب شده به استقال تمامی حوادث احتمالی رفته‌اند اما برای حفظ ثبات و بقاء خود در آینده باید برنامه دقیقی تدوین کنند.

ضرابی اضافه کرد: البته در هر کارگزاری بخش‌های مختلفی مشمول بیمه می‌شوند که به طبع ارزیابی دقیقی از زیان‌ها و راهکار‌های مناسب برای جبران این جریان نیازمند صرف زمان بیشتری است.

مدیرعامل بیمه کارآفرین مطرح کرد: امکان اینکه در آینده برای شرکت‌های بیمه‌ای مشکلات جدی به وجود بیاید وجود دارد، از‌این‌رو سیاست‌گذاران و مسئولان مربوطه باید به چاره‌اندیشی برای حل این مسئله بنشینند.

وی معتقد است: در نظرگیری حق‌بیمه درخور، تشویق شهروندان به دریافت بیمه و فرهنگ‌سازی به منظور گسترش این صنعت می‌تواند یکی از راهکار‌های مناسب برای حل و رفع معضل بیمه‌گذاران باشد.

حضور چهره‌های مطرح در نمایشگاه فاینکس

ضرابی در بخشی دیگر از سخنان خود درمورد نمایشگاه فاینکس (بورس، بانک، بیمه) اظهار کرد: نمایشگاه بین المللی فاینکس هر ساله برگزار می‌شود که در دوره‌های پیشین حضور گسترده چهره‌های مطرح و فعال در این حوزه به نسبت بازدیدکنندگام عام بودیم.

وی تشریح کرد: قشر‌های مردمی از نمایشگاه‌‌های رفاهی همانند نمایشگاه لوازم خانگی، مصالح ساختمانی و.. استقبال می‌کنند و دولت باید به تشویق و فرهنگ‌سازی برای افزایش ارتباط‌ گیری افراد عمومی با نمایشگاه‌های خدماتی بپردازد.

مدیرعامل بیمه کارآفرین گفت: صنعت نمایشگاهی دارای مزایای زیادی است که با فراهم‌آوری الزامات آن می‌توان از آثار مفید در تمامی حوزه‌های اقتصادی بهره‌مند شد. طی سال‌های اخیر ضعف‌های زیادی برطرف شده اما برای رسیدن به فضای مطولبی در این عرصه تلاش بیشتری نیاز است.

منبع
گسترش‌نیوز

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا